Ile wydaliśmy przez internet?

...
Aktualność
Redakcja epaka.pl 26.10.2016

Coraz więcej ludzi ceni sobie wygodę robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Sklepy internetowe prześcigają się nie tylko w ilości oferowanych produktów czy usług, ale również w szybkości i niskiej cenie ich dostawy.

Aktualnie rynek e-commerce to jedna z najlepiej rozwijających się branż. Z opublikowanego przez PostNord* raportu wnika, że w 2015 roku Europejczycy, na produkty i usługi nabywane w sklepach internetowych, wydali aż 189 miliardów euro, czyli o 9 miliardów euro więcej niż w roku 2014. Raport wskazuje również na rozwój handlu transgranicznego – około 176 milionów mieszkańców Europy skorzystało z możliwości zrobienia zakupów za granicą.

Jednym z elementów, który nieodłącznie związany jest z handlem przez internet są usługi świadczone przez firmy kurierskie. Szybka, sprawna i przede wszystkim tania wysyłka oraz możliwość darmowych zwrotów to jeden z powodów, dla których klienci decydują się na zakup w danym sklepie.
PostNord przeprowadził ankietę na ponad 12 tys. osób z 12 europejskich krajów. Czego się dowiedział? Z badań wynikło, że poszczególne państwa mają zupełnie inne oczekiwania w stosunku do firm kurierskich i form dostarczania zakupów zrobionych przez internet. W większości krajów europejskich klienci preferują dostarczenie paczki do rąk własnych. Natomiast w Niemczech i Francji klienci wolą sami udać się do punktów odbioru paczek. 
Co mieszkańcy Europy powiedzieli o czasie dostarczenia przesyłek? Okazuje się, że coraz więcej Europejczyków stawia na szybką dostawę. Holendrzy uchodzą za szczególnie niecierpliwych, aż 4 na 10 wskazało w badaniu, że są w stanie zaakceptować maksymalnie dwa dni oczekiwania na przesyłkę. Najbardziej wyrozumiali są mieszkańcy krajów nordyckich, są w stanie poczekać na przesyłkę nawet do 6 dni. Reszta respondentów wskazała, że optymalny czas na dostarczenie przesyłki to od 3 do 5 dni.
Należy również zwrócić uwagę na fakt, że coraz więcej osób robi zakupy na zagranicznych stronach internetowych. Transgraniczny handel jest popularny szczególnie w krajach nordyckich, Wielkiej Brytanii i Belgii. Największy wzrost popularności transgranicznych zakupów odnotowano w Polsce – 12%.
Rynek e-commerce ciągle się rozwija, wszystko wskazuje na to, że suma wydawanych przez nas pieniędzy z roku na rok będzie coraz większa.

 

* jedna z największych sieci kurierskich i logistycznych działająca w państwach nordyckich

źródło: http://ecommercenews.eu

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x