Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona? Sprawdź nasz poradnik!

Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona? Sprawdź nasz poradnik!

...

Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona? Sprawdź nasz poradnik!

Redakcja epaka.pl   •   03.12.2018   •   2 min czytania

Przesyłka uszkodzona podczas transportu? Spokojnie. Podpowiemy, co należy w takiej kłopotliwej sytuacji zrobić. Nawet najdrobniejsze uszkodzenie paczki daje Ci możliwość złożenia reklamacji na firmę kurierską. By uniknąć tego typu nieprzyjemnych sytuacji w przyszłości, kiedy wysyłasz paczkę, zawsze pamiętaj o jej odpowiednim zapakowaniu i ubezpieczeniu.

Uszkodzenia widoczne przy odbiorze paczki

Odbierając krajowe czy zagraniczne przesyłki kurierskie, zawsze zwracaj uwagę na stan, w jakim są koperty bąbelkowe, czy też pudełka tekturowe pełniące tutaj rolę opakowań. Szczególnie brudne, rozerwane, uszkodzone w inny sposób opakowanie, a także te, które wygląda tak, jakby zostało już wcześniej otwarte, to jasny sygnał, aby sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera. Całkiem możliwe, że uszkodzenia opakowania nie wyrządziły szkód w przedmiocie przesyłki. Jeśli jednak zawartość paczki została uszkodzona, powinieneś natychmiast sporządzić i podpisać wspólnie z kurierem protokół szkody na tę właśnie okoliczność. Protokół będzie podstawą do złożenia reklamacji na usługę i żądania rekompensaty za powstałe uszkodzenia.

Uszkodzenie widoczne po odbiorze paczki

Jeśli pokwitowałeś kurierowi odbiór przesyłki, która nie nosiła zewnętrznych śladów uszkodzenia, a po rozpakowaniu paczki okazało się, że zawartość jest uszkodzona, w takiej sytuacji również przysługuje Ci prawo do wniesienia reklamacji i zażądania rekompensaty. Tutaj jednak ogranicza Cię czas (masz na to 7 dni) oraz konieczność udowodnienia, że zawartość została faktycznie uszkodzona przed dostarczeniem paczki. Jeśli opakowanie nie zostało w żaden sposób zniszczone, a zawartość odpowiednio zabezpieczono (użyta została np. folia bąbelkowa), sprawa może okazać się niestety trudna do przeprowadzenia.

Procedury reklamacyjne

Poszczególne firmy kurierskie posiadają zróżnicowane procedury reklamacyjne. Różnica jest tutaj m.in. w ilości dni, jakie przysługują na zgłoszenie reklamacji, drogi powiadomienia oraz dokumentów reklamacyjnych. Warto sprawdzić te kwestie u przewoźnika, z usług którego korzystamy.

Dodatkowe ubezpieczenie przesyłki

Rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć przykrych konsekwencji ewentualnego uszkodzenia przesyłki w transporcie, jest jej ubezpieczenie. Kwestia ta pozostaje w gestii nadawcy. Ten dodatkowy koszt to spokojna głowa i brak obaw o to, w jakim stanie paczka dotrze do odbiorcy. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy przesyłamy towary delikatne, wrażliwe na wstrząsy i narażone na uszkodzenia, np. szkło. W przypadku uszkodzenia tego typu przesyłki, jeśli odbiorca zdecyduje się ją zareklamować, dodatkowe ubezpieczenie pozwoli nie martwić się o wypłatę należnego świadczenia.

Odpowiednie zabezpieczenie paczki

Specjalistyczna koperta bąbelkowa, solidne pudełka tekturowe, czy też folia ochronna typu stretch to gwarancja, że paczka zostanie dobrze zapakowana, a tym samym będzie bezpieczna podczas transportu. Ważne, aby koperty, czy też kartony były nowe. Opakowania wcześniej używane z pewnością straciły już swoje właściwości, nie są już tak wytrzymałe i tym samym nie gwarantują bezpieczeństwa zawartości przesyłki. Odpowiednie pakowanie to po prostu pierwszy krok w stronę bezpiecznego dotarcia paczki do adresata.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę