Masz pytania? Skontaktuj się z nami! +48 666 999 392 bok@epaka.pl
Chcesz zamówić kuriera przez telefon? Zadzwoń pod nr: +48 732 480 000
Epaka.pl / Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona? Sprawdź nasz poradnik!

Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona? Sprawdź nasz poradnik!

Przesyłka uszkodzona podczas transportu? Spokojnie. Podpowiemy, co należy w takiej kłopotliwej sytuacji zrobić. Nawet najdrobniejsze uszkodzenie paczki daje Ci możliwość złożenia reklamacji na firmę kurierską. By uniknąć tego typu nieprzyjemnych sytuacji w przyszłości, kiedy wysyłasz paczkę, zawsze pamiętaj o jej odpowiednim zapakowaniu i ubezpieczeniu.

Uszkodzenia widoczne przy odbiorze paczki

Odbierając krajowe czy zagraniczne przesyłki kurierskie, zawsze zwracaj uwagę na stan, w jakim są koperty bąbelkowe, czy też pudełka tekturowe pełniące tutaj rolę opakowań. Szczególnie brudne, rozerwane, uszkodzone w inny sposób opakowanie, a także te, które wygląda tak, jakby zostało już wcześniej otwarte, to jasny sygnał, aby sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera. Całkiem możliwe, że uszkodzenia opakowania nie wyrządziły szkód w przedmiocie przesyłki. Jeśli jednak zawartość paczki została uszkodzona, powinieneś natychmiast sporządzić i podpisać wspólnie z kurierem protokół szkody na tę właśnie okoliczność. Protokół będzie podstawą do złożenia reklamacji na usługę i żądania rekompensaty za powstałe uszkodzenia.

Uszkodzenie widoczne po odbiorze paczki

Jeśli pokwitowałeś kurierowi odbiór przesyłki, która nie nosiła zewnętrznych śladów uszkodzenia, a po rozpakowaniu paczki okazało się, że zawartość jest uszkodzona, w takiej sytuacji również przysługuje Ci prawo do wniesienia reklamacji i zażądania rekompensaty. Tutaj jednak ogranicza Cię czas (masz na to 7 dni) oraz konieczność udowodnienia, że zawartość została faktycznie uszkodzona przed dostarczeniem paczki. Jeśli opakowanie nie zostało w żaden sposób zniszczone, a zawartość odpowiednio zabezpieczono (użyta została np. folia bąbelkowa), sprawa może okazać się niestety trudna do przeprowadzenia.

Procedury reklamacyjne

Poszczególne firmy kurierskie posiadają zróżnicowane procedury reklamacyjne. Różnica jest tutaj m.in. w ilości dni, jakie przysługują na zgłoszenie reklamacji, drogi powiadomienia oraz dokumentów reklamacyjnych. Warto sprawdzić te kwestie u przewoźnika, z usług którego korzystamy.

Dodatkowe ubezpieczenie przesyłki

Rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć przykrych konsekwencji ewentualnego uszkodzenia przesyłki w transporcie, jest jej ubezpieczenie. Kwestia ta pozostaje w gestii nadawcy. Ten dodatkowy koszt to spokojna głowa i brak obaw o to, w jakim stanie paczka dotrze do odbiorcy. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy przesyłamy towary delikatne, wrażliwe na wstrząsy i narażone na uszkodzenia, np. szkło. W przypadku uszkodzenia tego typu przesyłki, jeśli odbiorca zdecyduje się ją zareklamować, dodatkowe ubezpieczenie pozwoli nie martwić się o wypłatę należnego świadczenia.

Odpowiednie zabezpieczenie paczki

Specjalistyczna koperta bąbelkowa, solidne pudełka tekturowe, czy też folia ochronna typu stretch to gwarancja, że paczka zostanie dobrze zapakowana, a tym samym będzie bezpieczna podczas transportu. Ważne, aby koperty, czy też kartony były nowe. Opakowania wcześniej używane z pewnością straciły już swoje właściwości, nie są już tak wytrzymałe i tym samym nie gwarantują bezpieczeństwa zawartości przesyłki. Odpowiednie pakowanie to po prostu pierwszy krok w stronę bezpiecznego dotarcia paczki do adresata.

Dostępni kurierzy

Marketing online zapewnia:  Pozycjonowanie stron internetowych Poznań, skuteczna agencja SEO - Grupa iCEA
Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x