Szanowni Klienci,
chcielibyśmy poinformować, że wszystkie wysyłki krajowe jak i zagraniczne (z wyłączeniem niektórych obszarów Europy) są realizowane w trybie normalnym. Odbiory i doręczenia przesyłek zaplanowane na kolejne dni będą realizowane na bieżąco. Zachęcamy do zamawiania kuriera w zakładce ZAMÓW KURIERA. O ewentualnych zmianach będziemy informować.
Poniżej znajdziecie Państwo kilka istotnych informacji:
[16.04.20r.]
-> GLS - aktualnie wyłączone kody pocztowe w poszczególnych państwach: LISTA KODÓW
[31.03.20r.]
-> InPost - wyłączył usługę dokumentów zwrotnych.
-> Pocztex - wyłączył możliwość wysyłki ptaków:
http://www.pocztex.pl/aktualnosci/poczta-polska-zawiesza-przyjmowanie-przesylek-z-zywymi-ptakami-w-usludze-pocztex/
[25.03.20r.]
-> DHL i FedEx - Z powodu coraz większej ilości problemów z wypisywaniem ręcznych etykiet przez kurierów DHL i FedEx wyłączamy usługi wypisania ręcznej etykiety dla tych przewoźników. Obecnie opcja ręcznej etykiety pozostaje tylko dla DPD, ponieważ kurierzy mają gotowy wypełniony druk z oddziału i nie muszą weryfikować danych z klientem.
-> Zachęcamy do śledzenia aktualności kuriera DPD, gdzie znajdziecie Państwo bieżące informacje dotyczące odbiorów i doręczeń przesyłek krajowych i zagranicznych -> https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/O-DPD/Aktualnosci
-> GLS - Informacja dotycząca doręczeń w poszczególnych krajach:
Francja
Większość punków Parcel Shop jest zamknięta. Paczki, które są w zamkniętych punktach zostaną tam do odwołania - brak możliwości zwrotu lub ponownej próby doręczenia.
UK oraz CH
Kraje zawieszają doręczanie paczek powyżej 30kg. Paczki, które ważą powyżej będą od razu zwracane do nadawcy. Ma to związek z potrzebą eliminacji dodatkowego kontaktu Kurier-Odbiorca. Przy paczkach powyżej 30kg odbiorca ma obowiązek pomóc kurierowi przenieść paczkę.
Austria Belgia Luksemburg
Przy doręczeniach do firm występuje tylko jedna próba doręczenia. Jeżeli przesyłka nie zostanie doręczona będzie zwrócona do nadawcy. Przy doręczeniach do osób prywatnych nadal obowiązują dwie próby doręczenia.
Niemcy
Zamknięto restauracje (z wyłączeniem restauracji z dowozem), zakłady fryzjerskie, studia pielęgnacji.
Wszystkie kraje
Brak zagwarantowania podpisu przy doręczeniu.
W przypadku, zamkniętych stref, zablokowanych kodów - paczki mogą być zwracane do Nadawcy
Ta sama sytuacja zwrotu dotyczy - jeżeli paczka pojechała w doręczenie ale się okazało, że firma jest zamknięta.
Dodatkowo informujemy, że mogą wystąpić opóźnienia w transporcie związane z kontrolami sanitarnymi na granicach.
[24.03.20r.]
-> GLS - kolejne wyłączenia kodów w poszczególnych państwach Europy: LISTA KODÓW
-> Firma InPost zmienia zasady spisywania protokołu szkody. Szczegóły poniżej:
W trosce o zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa i zachowanie środków ostrożności, zmieniamy formę sporządzania protokołów szkody, związaną z procedurą reklamacji. Jednocześnie zawieszamy dotychczasowy sposób, polegający na przygotowaniu protokołu szkody w obecności kuriera lub w najbliższym Oddziale InPost.
Od teraz wdrażamy nowy, skrócony protokół szkody, który będzie można uzupełnić w momencie składania reklamacji online i wraz ze zdjęciami wysłać w procesie reklamacyjnym. Można to zrobić tutaj. Przypominamy, że zdjęcia uszkodzonej zawartości są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji – w przypadku ich braku, Dział Reklamacji zwróci się do Was z prośbą o ich dosłanie.
Co najważniejsze, dokument uzupełnicie bezpiecznie i wygodnie – bez udziału kuriera oraz bez konieczności wizyty w Oddziale. Wystarczy dostęp do Internetu. Procedura dotyczy uszkodzonych przesyłek kurierskich oraz paczkomatowych. Obecnie jest to jedyna dostępna forma i całkowicie zastępuje dotychczasowe.
Uwaga: proces tworzenia protokołu szkody jest niezależny od procesu reklamacyjnego, co oznacza, że w sytuacji wystąpienia uszkodzenia przesyłki, należy standardowo zgłosić reklamację a następnie uzupełnić protokół i dodać zdjęcia.
[20.03.20r.]
-> DPD i DHL wyłączyły do odwołania usługi nadań i odbiorów przesyłek w soboty.
[16.03.20r.]
-> Przypominamy, że w związku z panującą pandemią niektóre obszary Włoch zostały odizolowane.
Z tego powodu zabroniony jest dostęp dla osób z zewnątrz, a zatem odbiory i dostawy nie są w ogóle możliwe. Listę kodów i miejscowości we Włoszech podzieloną na strefę czerwoną, czyli wyłączoną całkowicie i strefę żółtą czyli taką gdzie występują utrudnienia znajdziecie Państwo tu: LISTA KODÓW WŁOCHY.
- >Przewoźnik GLS informuje, że od dziś (16.03.20r.) przez okres 2 tygodni nie będzie możliwości doręczenia oraz odbioru paczek z podanych niżej kodów pocztowych w Austrii:
6580 - St. Anton, St. Christoph und St.Jakob
6552 - Tobadill
6553 - See
6555 - Kappl
6561 - Ischgl
6562 - Mathon
6563 - Galtür
9844 - Heiligenblut
-> Kody wyłączone przez przewoźnika GLS - wysyłka do Hiszpanii: LISTA KODÓW HISZPANIA.
Jednocześnie informujemy, że transporty międzynarodowe odbywają się normalnie. Mogą pojawić się niewielkie opóźnienia związane z kontrolami sanitarnymi na granicach.
Chcielibyśmy również poinformować, że wszystkie dotychczas wyłączone kody są blokowane przez nasz system, co oznacza, że po wpisaniu tych kodów system nie przepuści zlecenia.
-> Przekazujemy do Państwa wiadomości również aktualność, którą na swojej stronie udostępnił przewoźnik DPD dotyczącą realizacji przesyłek do zamkniętych placówek.
W związku z czasowym zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków, uczelni wyższych oraz rekomendowanym przez samorządy zamknięciem ośrodków i instytucji kultury, poradni szkolno – pedagogicznych, obiektów sportowych, ogrodów zoologicznych, uprzejmie informujemy, że przesyłki adresowane do placówek, które zostały lub zostaną zamknięte, mogą być zwracane do nadawcy.
Powyższa informacja będzie na bieżąco aktualizowana. (https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/O-DPD/Aktualnosci)
Zachęcamy również do śledzenia aktualności kuriera DPD -> https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/O-DPD/Aktualnosci
Jesteśmy do Państwa dyspozycji
Zespół epaka.pl