Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Aktualności Aktualne infomacje o doręczeniach

Aktualne infomacje o doręczeniach

...

Aktualne infomacje o doręczeniach

Redakcja epaka.pl   •   16.03.2020   •   5 min czytania

Szanowni Klienci,

chcielibyśmy poinformować, że wszystkie wysyłki krajowe jak i zagraniczne (z wyłączeniem niektórych obszarów Europy) są realizowane w trybie normalnym. Odbiory i doręczenia przesyłek zaplanowane na kolejne dni będą realizowane na bieżąco.  Zachęcamy do zamawiania kuriera w zakładce ZAMÓW KURIERA. O ewentualnych zmianach będziemy informować.

Poniżej znajdziecie Państwo kilka istotnych informacji:

 

[16.04.20r.]

-> GLS - aktualnie wyłączone kody pocztowe w poszczególnych państwach: LISTA KODÓW

[31.03.20r.]

->  InPost - wyłączył usługę dokumentów zwrotnych.

-> Pocztex - wyłączył możliwość wysyłki ptaków:
 http://www.pocztex.pl/aktualnosci/poczta-polska-zawiesza-przyjmowanie-przesylek-z-zywymi-ptakami-w-usludze-pocztex/

 

[25.03.20r.]

-> DHL i FedEx - Z powodu coraz większej ilości problemów z wypisywaniem ręcznych etykiet przez kurierów DHL i FedEx wyłączamy usługi wypisania ręcznej etykiety dla tych przewoźników. Obecnie opcja ręcznej etykiety pozostaje tylko dla DPD, ponieważ kurierzy mają gotowy wypełniony druk z oddziału i nie muszą weryfikować danych z klientem.

-> Zachęcamy do śledzenia aktualności kuriera DPD, gdzie znajdziecie Państwo bieżące informacje dotyczące odbiorów i doręczeń przesyłek krajowych i zagranicznych -> https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/O-DPD/Aktualnosci

-> GLS - Informacja dotycząca doręczeń w poszczególnych krajach:
 
Francja
Większość punków Parcel Shop jest zamknięta. Paczki, które są w zamkniętych punktach zostaną tam do odwołania - brak możliwości zwrotu lub ponownej próby doręczenia.

UK oraz CH
Kraje zawieszają doręczanie paczek powyżej 30kg. Paczki, które ważą powyżej będą od razu zwracane do nadawcy. Ma to związek z potrzebą eliminacji dodatkowego kontaktu Kurier-Odbiorca. Przy paczkach powyżej 30kg odbiorca ma obowiązek pomóc kurierowi przenieść paczkę.

Austria Belgia Luksemburg
Przy doręczeniach do firm występuje tylko jedna próba doręczenia. Jeżeli przesyłka nie zostanie doręczona będzie zwrócona do nadawcy. Przy doręczeniach do osób prywatnych nadal obowiązują dwie próby doręczenia.

Niemcy
Zamknięto restauracje (z wyłączeniem restauracji z dowozem), zakłady fryzjerskie, studia pielęgnacji.

Wszystkie kraje
Brak zagwarantowania podpisu przy doręczeniu.
W przypadku, zamkniętych stref, zablokowanych kodów  - paczki mogą być zwracane do Nadawcy
Ta sama sytuacja zwrotu dotyczy - jeżeli paczka pojechała w doręczenie ale się okazało, że firma jest zamknięta.

Dodatkowo informujemy, że mogą wystąpić opóźnienia w transporcie związane z kontrolami sanitarnymi na granicach.

[24.03.20r.]

-> GLS - kolejne wyłączenia kodów w poszczególnych państwach Europy: LISTA KODÓW

-> Firma InPost zmienia zasady spisywania protokołu szkody. Szczegóły poniżej:

W trosce o zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa i zachowanie środków ostrożności, zmieniamy formę sporządzania protokołów szkody, związaną z procedurą reklamacji. Jednocześnie zawieszamy dotychczasowy sposób, polegający na przygotowaniu protokołu szkody w obecności kuriera lub w najbliższym Oddziale InPost. 

Od teraz wdrażamy nowy, skrócony protokół szkody, który będzie można uzupełnić w momencie składania reklamacji online i wraz ze zdjęciami wysłać w procesie reklamacyjnym. Można to zrobić tutaj. Przypominamy, że zdjęcia uszkodzonej zawartości są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji – w przypadku ich braku, Dział Reklamacji zwróci się do Was z prośbą o ich dosłanie.

Co najważniejsze, dokument uzupełnicie bezpiecznie i wygodnie – bez udziału kuriera oraz bez konieczności wizyty w Oddziale. Wystarczy dostęp do Internetu. Procedura dotyczy uszkodzonych przesyłek kurierskich oraz paczkomatowych. Obecnie jest to jedyna dostępna forma i całkowicie zastępuje dotychczasowe.

Uwaga: proces tworzenia protokołu szkody jest niezależny od procesu reklamacyjnego, co oznacza, że w sytuacji wystąpienia uszkodzenia przesyłki, należy standardowo zgłosić reklamację a następnie uzupełnić protokół i dodać zdjęcia.

[20.03.20r.]

-> DPD i DHL wyłączyły do odwołania usługi nadań i odbiorów przesyłek w soboty.

[16.03.20r.]

-> Przypominamy, że w związku z panującą pandemią niektóre obszary Włoch zostały odizolowane.
Z tego powodu zabroniony jest dostęp dla osób z zewnątrz, a zatem odbiory i dostawy nie są w ogóle możliwe. Listę kodów i miejscowości we Włoszech podzieloną na strefę czerwoną, czyli wyłączoną całkowicie i strefę żółtą czyli taką gdzie występują utrudnienia znajdziecie Państwo tu: LISTA KODÓW WŁOCHY.

- >Przewoźnik GLS informuje, że od dziś (16.03.20r.) przez okres 2 tygodni nie będzie możliwości doręczenia oraz odbioru paczek z podanych niżej kodów pocztowych w Austrii:

6580 - St. Anton, St. Christoph und St.Jakob
6552 - Tobadill
6553 - See
6555 - Kappl
6561 - Ischgl
6562 - Mathon
6563 - Galtür
9844 - Heiligenblut

-> Kody wyłączone przez przewoźnika GLS - wysyłka do Hiszpanii: LISTA KODÓW HISZPANIA.

Jednocześnie informujemy, że transporty międzynarodowe odbywają się normalnie. Mogą pojawić się niewielkie opóźnienia związane z kontrolami sanitarnymi na granicach.

Chcielibyśmy również poinformować, że wszystkie dotychczas wyłączone kody są blokowane przez nasz system, co oznacza, że po wpisaniu tych kodów system nie przepuści zlecenia.

->  Przekazujemy do Państwa wiadomości również aktualność, którą na swojej stronie udostępnił przewoźnik DPD dotyczącą realizacji przesyłek do zamkniętych placówek.

W związku z czasowym zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków, uczelni wyższych oraz rekomendowanym przez samorządy zamknięciem ośrodków i instytucji kultury, poradni szkolno – pedagogicznych, obiektów sportowych, ogrodów zoologicznych, uprzejmie informujemy, że przesyłki adresowane do placówek, które zostały lub zostaną zamknięte, mogą być zwracane do nadawcy.
Powyższa informacja będzie na bieżąco aktualizowana. (https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/O-DPD/Aktualnosci)

Zachęcamy również do śledzenia aktualności kuriera DPD -> https://www.dpd.com.pl/klienci-biznesowi/O-DPD/Aktualnosci

 

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Zespół epaka.pl

 

 

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.