Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Aktualności Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

...

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Aleksandra Goławska   •   17.01.2022   •   2 min czytania

Uszkodzenia widoczne przy odbiorze przesyłki

Odbierając przesyłkę zwróć uwagę w jakim jest stanie:

  • brudne, rozerwane,
  • uszkodzone w inny sposób opakowanie,
  • takie które wygląda, jakby zostało już wcześniej otwarte, to sygnał, aby sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera.

Istnieje szansa, że uszkodzenia opakowania nie wyrządziły szkód w przedmiocie przesyłki. Jeśli jednak zawartość paczki została uszkodzona, powinieneś sporządzić i podpisać wspólnie z kurierem protokół szkody. Protokół szkody będzie podstawą do złożenia reklamacji na usługę i żądania rekompensaty za powstałe uszkodzenia przesyłki.

Reklamacja uszkodzonej przesyłki

W zależności od rodzaju przesyłki — krajowa czy zagraniczna oraz firmy kurierskiej procedury składania reklamacji mogą się różnić.  Różnica może dotyczyć m.in. w ilości dni, jakie przysługują na zgłoszenie reklamacji, drogi powiadomienia oraz dokumentów reklamacyjnych.

Żeby ułatwić proces reklamacyjny oraz uniknąć ewentualnych pomyłek w procedurach, przygotowaliśmy formularz reklamacyjny, który pozwoli nam usprawnić rozwiązanie Twojego przypadku.

Przejdź do formularza reklamacyjnego >>

Co musisz przygotować do reklamacji uszkodzonej przesyłki?

  • Numer zamówienia, który znajduje się w wiadomości e-mail (w przypadku klienta niezalogowanego) lub w zakładce „Moje zamówienia” w Panelu klienta.
  • Numer listu przewozowego.
  • Powód składania reklamacji (możliwości do wyboru: opóźnienie lub brak odbioru/dostawy przesyłki w wyznaczonym terminie, uszkodzenie lub ubytek w przesyłce, utrata lub zaginięcie przesyłki, inny powód).
  • Opis uszkodzenia wraz ze zdjęciami przesyłki (w przypadku uszkodzenia).
  • Protokół szkody, który został spisany z kurierem.
  • Roszczenia i oczekiwania względem firmy kurierskiej.

Po zgłoszeniu reklamacji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem jej przyjęcia. Na rozpatrzenie formularza reklamacyjnego w przypadku przesyłki krajowej przewoźnik ma 30 dni od daty zgłoszenia. Zwrot środków za rozpatrzoną reklamację również realizowany jest w przeciągu 30 dni.  

Przesyłki zagraniczne różnią się od krajowych w takim przypadku. Czas rozpatrzenia reklamacji zależy od kraju doręczenia w Unii Europejskiej lub poza nią. Takie wnioski rozpatrywane są indywidualnie w możliwie najszybszym terminie. 

Ubezpiecz przesyłkę kurierską

Prawidłowy sposób zapakowania daje nam pewność, że przesyłka dotrze w nienaruszonym stanie. Warto jednak wiedzieć, że podczas transportu przesyłek wartościowych, delikatnych i osobistych, możesz skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia do przesyłki. Pozwoli nam to bez obaw nadać paczkę, a w razie ewentualnych uszkodzeń zostanie nam wypłacona wskazana kwota ubezpieczenia.

Opcję ubezpieczenia przesyłki znajdziesz na naszej stronie podczas nadawania swojej paczki w sekcji o usługach dodatkowych. Pamiętaj, że jest to usługa dodatkowo płatna. Wartość ubezpieczenia jest uzależniona od parametrów oraz wartości paczki.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę