Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Sprawdzanie zawartości przesyłki przed odbiorem

Sprawdzanie zawartości przesyłki przed odbiorem

...

Sprawdzanie zawartości przesyłki przed odbiorem

Redakcja epaka.pl   •   06.07.2018   •   2 min czytania

Korzystanie z możliwości robienia zakupów przez internet niesie ze sobą wiele zalet. Przede wszystkim zakupy robimy wtedy, kiedy pozwala nam na to czas. Bardzo często możemy także zaoszczędzić znaczną sumę pieniędzy, a niektóre przedmioty dostępne są tylko w sprzedaży wysyłkowej. Dowiedz się, jakie korzyści niesie ze sobą sprawdzanie zawartości przesyłki oraz kiedy warto korzystać z tej usługi.

Sprawdzenie zawartości a zakupy przez Internet

Kiedy decydujemy się na zakup przedmiotów szczególnie narażonych na uszkodzenia podczas transportu, możemy skorzystać z wielu możliwości zabezpieczenia przesyłki. Podstawą jest ubezpieczenie paczki od wszelkich wad powstałych podczas przewożenia jej. Możemy również skorzystać z możliwości sprawdzenia zawartości przesyłki u kuriera. Jest to o tyle atrakcyjne rozwiązanie, iż w przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru możemy od razu zwrócić paczkę kurierowi. Wszystkie formalności odbywają się więc natychmiast.

Potwierdź zgodność przedmiotu z ofertą sprzedaży

Jako kupujący mamy również prawo sprawdzenia zawartości paczki, kiedy opakowanie wzbudza nasz niepokój, lub oferta sprzedawcy była w naszej ocenie nie do końca zgodna ze stanem faktycznym. W takich sytuacjach możemy sprawdzić zawartość przesyłki w obecności dostawcy. Warto również wiedzieć, jak wygląda proces reklamacji w danej firmie kurierskiej. Niektórzy przewoźnicy zastrzegają sobie bowiem, że przesyłka powinna być sprawdzona w obecności dostawcy, gdyż odbierając przesyłkę, powinniśmy zgłosić wszelkie widoczne uszkodzenia paczki. Dla firm kurierskich jest to bardzo istotne w przypadku ewentualnych reklamacji. Jeżeli bowiem paczka z zewnątrz nie nosiła żadnych śladów uszkodzenia, zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że ewentualne uszkodzenie produktu powstało z powodu niewłaściwego zabezpieczenia zawartości na czas transportu przez nadawcę. W przypadku, kiedy naruszone jest opakowanie i zgłaszamy to od razu przy przyjęciu towaru, zazwyczaj odpowiedzialność za zniszczenia przejmuje firma kurierska. Należy również rozgraniczyć kwestię uszkodzenia paczki w transporcie ze złym stanem przedmiotu, który nie został ujawniony przez sprzedawcę. W takim wypadku wszelkie reklamacje składamy do firmy lub osoby, u której towar został zakupiony.

Przesyłka za pobraniem a sprawdzenie zawartości

Sprawdzenie zawartości przesyłki jest możliwe również w przypadku paczek opłacanych u kuriera. W zależności od wybranej firmy transportowej jest to usługa płatna lub bezpłatna. Sprzedający może także ustalić z kupującym szczególne warunki, mówiące o tym, że koszty sprawdzenia przesyłki i ewentualnego zwrotu są po stronie nabywcy. Wszystko zależy więc od sytuacji, jednak w przypadku jakichkolwiek wątpliwości odnośnie do stanu przesyłki lepiej jest to zgłosić od razu, aby ewentualny proces reklamacyjny przebiegał jak najsprawniej.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę