Części samochodowe bardzo często wysyłane są kurierem. Popularność tego rozwiązania nie maleje, w końcu jest to jeden z najszybszych i najtańszych sposobów transportu towarów. Przykładem wysyłanych części są felgi, o których dziś napiszemy nieco więcej. Jak je wysłać i jak je odpowiednio zapakować?
Czy felgi są przesyłką niestandardową? To zależy od tego, jakiej są wielkości, ile ważą i czy zmieszczą się do kartonu o równych bokach. Jeśli tak, to będą traktowane jako zwykła przesyłka, co przełoży się na niższy koszt nadania. Koszt wysyłki felg jest więc uwarunkowany tym, jak potraktują taką paczkę firmy kurierskie. Dlatego też najlepiej znaleźć przedsiębiorstwo gwarantujące najniższe ceny. Najszybciej zrobisz to sprawdzając wszystkich kurierów na platformie wysyłkowej epaka. Dzięki niej nadasz paczkę w naprawdę dobrych cenach i z pewnością korzystniejszych, niż byłoby to w przypadku nadania indywidualnego.
Pakowanie felg - od tego zależy rodzaj przesyłki
Jak zapakować felgi do wysyłki, aby były traktowane jako paczka standardowa? Przede wszystkim powinny znaleźć się w odpowiednio dużym kartonie. Co więcej, firmy kurierskie zalecają, aby w jednym kartonie nie było więcej, niż dwie felgi. Najlepiej wysyłać je pojedynczo, co zminimalizuje ryzyko uszkodzenia. Waga paczek będzie także niższa, co automatycznie przełoży się na niższe koszty. Należy pamiętać, aby odpowiednio zabezpieczyć każdą felgę. Szczególnie te aluminiowe łatwo ulegają uszkodzeniom. Jak to zrobić? Najlepiej owinąć felgę tkaniną, folią bąbelkową, a na końcu folią stretch. Po włożeniu do kartonu warto użyć wypełniacza, aby felga nie przesuwała się podczas transportu. To powinno zminimalizować ryzyko uszkodzenia. Warto pomyśleć o dodatkowym ubezpieczeniu przesyłki. Jedna felga to koszt minimum kilkuset złotych, często nawet kilku tysięcy, a dodatkowe ubezpieczenie to wydatek kilku złotych.
Wysyłka felg owiniętych jedynie folią stretch, czy też wcześniej tkaniną i folią bąbelkową to automatyczne zakwalifikowanie paczki do niestandardowych. Z jednej strony ma to swoje plusy, paczka będzie traktowana indywidualnie, sortowana ręcznie. Wydłuży się jednak czas jej dostawy, same koszty nadania będą większe, przy tym ryzyko jej uszkodzenia również wzrośnie. Dlatego nie zaleca się wyboru takiego sposobu wysyłki felg. Mimo wszystko jest on dostępny, klienci mogą z niego skorzystać.
Po ile felg wysyłać na raz?
Przede wszystkim warto wspomnieć, że firmy kurierskie chcą, aby felgi były wysyłane pojedynczo. Poszczególne przedsiębiorstwa mają swoje limity, jeżeli chodzi o wymiary i wagę każdej przesyłki. Biorąc to pod uwagę, czy wysyłka jednej, dużej paczki niestandardowej z czterema felgami jest bardziej opłacalna od wysyłki czterech paczek (w każdej jedna felga), ale standardowych? Jak wysłać felgi, aby było to jak najbardziej opłacalne?
Jak się okazuje, wysyłka pojedyncza paczek standardowych wychodzi taniej od jednej, sporych rozmiarów, ciężkiej paczki niestandardowej, która często w przypadku czterech felg może zostać uznana za wielkogabarytową. Wtedy koszty rosną jeszcze bardziej i może się okazać, że bardziej opłacalne będzie indywidualne dostarczenie felg odbiorcy, aniżeli ich wysyłka. Dlatego polecamy stawiać na rozwiązanie 4x1 - jedna felga w każdej z czterech paczek. To nie tylko oszczędność kosztów, ale również zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa każdej feldze, a tak jak wspominaliśmy, te aluminiowe często ulegają uszkodzeniom, co będzie miało kluczowe znaczenie, jeżeli sprzedajesz nowe felgi.