Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę, gdy adresata nie ma w domu?

Ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę, gdy adresata nie ma w domu?

...

Ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę, gdy adresata nie ma w domu?

Redakcja epaka.pl   •   30.04.2025   •   6 min czytania

Dostarczenie przesyłki pod wskazany adres teoretycznie sprawia, że jej odbiór to nic prostszego. Wystarczy przecież tylko otworzyć drzwi, podpisać potwierdzenie odbioru przesyłki i gotowe. Jednak czasem się zdarza, że kurier przychodzi akurat wtedy, gdy nie ma nikogo w domu. Wyjazd na urlop, wyjście do pracy albo spacer do warzywniaka – kurier nie może dostarczyć przesyłki, bo pod wskazanym adresem nie ma kto jej odebrać. Czy w takim przypadku nastąpią kolejne próby doręczenia paczki na przykład następnego dnia roboczego lub w innym terminie? Na to i inne pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Z tego tekstu dowiesz się między innymi:

  • co zrobić, żeby kurier na pewno zastał nas w domu,
  • ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę GLS,
  • ile razy DPD dostarcza paczkę,
  • co się dzieje z paczką po kolejnej nieudanej próbie doręczenia paczki,
  • kto może odebrać przesyłkę w punkcie odbioru paczek.

Próby doręczenia przesyłki – ile ich jest?

Najczęściej robiąc zakupy i zamawiając przesyłkę np. przez Internet, jesteśmy w stanie stwierdzić, czy w momencie dostarczenia będziemy w domu, by odebrać paczkę. Niekiedy jednak zdarzają się sytuacje losowe: musimy nagle wyjść, albo kurier trafi akurat w moment, gdy nie możemy otworzyć drzwi (np. biorąc prysznic i nie słysząc telefonu ani domofonu). Firmy kurierskie zdają sobie sprawę, że nie zawsze jesteśmy w stanie odebrać przesyłkę pod adresem wskazanym w liście przewozowym.

Właśnie dlatego prób doręczenia przesyłki jest najczęściej kilka. Standardowo prób tych jest dwie, a powtórna wizyta kuriera następuje w następny dzień roboczy. Oznacza to, że jeśli nie było nas w domu w czwartek, to kolejny raz kurier spróbuje doręczyć paczkę w piątek, a jeśli po raz pierwszy nie zastałby nas w piątek, to jego kolejna wizyta wypadnie dopiero w poniedziałek. O ile coraz więcej firm kurierskich dostarcza paczki również w weekendy (np. soboty), to w przypadku ponownej próby doręczenia przesyłki, ta najpewniej nastąpi nie weekend, a dopiero w dniu tygodnia roboczego (poniedziałek-piątek).

Skąd wiadomo, kiedy kurier nas odwiedzi?

W obecnych czasach wiele firm kurierskich oferuje usługi dodatkowe, dzięki którym zostaniemy na przykład poinformowani wiadomością SMS o tym, kiedy możemy spodziewać się kuriera. Najczęściej taka wiadomość pojawia się tego samego dnia, co przesyłka zostanie doręczona, a w niej dowiemy się, jaki jest przedział czasowy, w którym należy oczekiwać kuriera. Przykładowo, możemy się dowiedzieć, że paczkę doręczy konkretny kurier między dziewiątą o trzynastą. Wtedy wiemy, kiedy spodziewać się przyjazdu kuriera i lepiej nie wychodzić wówczas z domu.

Najczęściej w takiej wiadomości jest również link, który daje możliwość przekierowania paczki – w razie nieobecności możemy przekierować przesyłkę od jednego z pobliskich punktów odbioru lub automatów paczkowych, jeśli dany przewoźnik z nich korzysta. Pozwala to na odbiór paczki w dogodnym momencie bez obaw, że miniemy się z kurierem. Funkcję taką znajdziemy również między innymi w aplikacji przewoźnika InPost, DHL czy DPD. Ile prób doręczenia nastąpi – to przestaje mieć znaczenie, gdy sami możemy zarządzać paczką.

Jeśli wysyłasz paczkę z serwisem epaka.pl i chcesz, żeby adresat został poinformowany wcześniej, kiedy i w jakich godzinach może się spodziewać odwiedzin kuriera, to w formularzu zlecenia zwróć uwagę na sekcję „Usługi dodatkowe”. Wśród nich znajdziesz „SMS – powiadomienie w dniu doręczenia” – zaznacz odpowiednie okienko, a adresat otrzyma zawczasu potrzebną informację.

Co się staje z paczką, gdy kurier nie zastanie nikogo w domu?

W momencie, gdy kurierowi nie uda się dostarczyć przesyłki (gdy klient nie odbiera telefonu, a dzwonienie domofonem nie przynosi rezultatów, co najczęściej oznacza, że mieszkanie jest puste), to o nieudanej próbie doręczenia przesyłki adresat zostaje poinformowany najczęściej w wiadomości SMS lub poprzez aplikację mobilną przewoźnika.

Po dwóch nieudanych próbach doręczenia przesyłki paczka zostanie odesłana do nadawcy. Niekiedy, zanim to nastąpi, przesyłka może trafić do punktu obsługi paczek, skąd będzie ją można odebrać osobiście. Jak długo paczka będzie znajdować się w punkcie obsługi zleceń? To zależy od danej firmy przewozowej, więc najlepiej sprawdzić takie informacje na stronie danego przewoźnika. W przypadku firmy InPost paczkę będzie można odebrać przez trzy dni robocze zanim wróci do nadawcy, z kolei DHL umożliwia odbiór osobisty paczki nawet przez siedem dni po drugiej nieudanej próbie dostarczenia jej przez kuriera.

Kto poza adresatem może odebrać przesyłkę z punktu firmy kurierskiej?

Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację, gdy wyjeżdżasz na dwutygodniowe wakacje, więc nie możesz odebrać paczki ani w miejscu zamieszkania (ani podczas pierwszej próby doręczenia ani w kolejnym dniu roboczym), ani później, gdy będzie czekać w punkcie. Co możesz zrobić, gdy taki problem pojawia się pod twoją nieobecność?

  1. Pierwszą opcją jest przekierowanie przesyłki do automatu paczkowego, z którego będzie mógł ją odebrać ktoś znajomy, po tym, jak przekażesz mu niezbędne w tym przypadku dane (numer telefonu i kod odbioru).
  2. Drugim rozwiązaniem jest poproszenie domownika, który być może został w domu, o odbiór paczki z punktu obsługi zleceń. Jeśli posiada on ten sam adres zameldowania lub to samo nazwisko, to nie powinno być problemu z wydaniem paczki. Jeśli chcemy, by ktoś inny odebrał za nas paczkę, to możemy napisać dla niego odpowiednie pełnomocnictwo, które przedstawi osobie wydającej paczki. Jednocześnie odbiorca będzie poproszony o wylegitymowanie się dowodem osobistym lub prawem jazdy i musi podpisać się na liście przewozowym podczas odbioru paczki, co pozwala zweryfikować jego dane.

W przypadku, gdy paczka po dwóch próbach doręczenia nie zostanie odebrana z punktu w określonym terminie, to wraca do nadawcy na jego koszt.

Ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę – podsumowanie

Po lekturze powyższego artykułu wiesz już, ile prób doręczenia ma kurier DPD, a także ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę InPost. Jeśli nie jesteś w stanie przyjąć paczki dwa razy, kurier nie będzie próbował dostarczyć paczki w nieskończoność, dlatego najczęściej po drugiej próbie nieskutecznego dostarczenia paczki na terenie Polski przesyłka albo wraca do nadawcy, albo zostaje przechowywana przez kilka dni w oddziale firmy kurierskiej. Z takiego oddziału możesz ją odebrać samodzielnie przez określony czas lub napisać innemu odbiorcy odpowiednie upoważnienie (jeśli przy pomocy aplikacji przekierujesz paczkę do automatu paczkowego, to wystarczy, że przekażesz zaufanej osobie, np. sąsiadowi, numer telefonu i kod odbioru). W przeciwieństwie do pracowników Poczty Polskiej kurierzy najczęściej nie zostawiają odbiorcy awizo (choć zdarzają się wyjątki od tej reguły, gdy np. kontakt telefoniczny się nie powiedzie), a podejmują drugą próbę dostarczenia paczki następnego dnia roboczego. Jeśli pierwsza próba miała miejsce w piątek, to kolejna odbędzie się dopiero w poniedziałek, a więc po weekendzie.

Zastanawiasz się, jakiego kuriera wybrać? Wyślij przesyłkę z serwisem epaka.pl, który pozwala wybrać kuriera, który najlepiej spełni twoje oczekiwania, a także w szybki i intuicyjny sposób wypełnić zlecenie wysyłki. Pamiętaj również, że podczas uzupełniania formularza w w zakładce „Usługi dodatkowe” możesz zaznaczyć opcję poinformowania odbiorcy przesyłki o dacie i przedziale godzinowym dostarczenia paczki za pomocą wiadomości SMS, co zwiększy szansę, że powtórna próba doręczenia nie będzie konieczna.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.