Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Zasady reklamacji w Poczcie Polskiej

Zasady reklamacji w Poczcie Polskiej

...

Zasady reklamacji w Poczcie Polskiej

Aleksandra Goławska   •   12.12.2023   •   3 min czytania

Kto może je złożyć reklamacje na Poczcie Polskiej?

Reklamacja to prawo, które przysługuje nam w określonych okolicznościach. Skorzystać z niego może każdy, kto doświadczył nieprawidłowej realizacji zamówionej usługi. Reklamację najczęściej składa nadawca przesyłki Poczty Polskiej. Oprócz nadawcy osobą uprawnioną jest także adresat. Składa on reklamację wtedy, gdy nadawca zrezygnuje z prawa dochodzenia swoich roszczeń. Ta zasada obowiązuje również w sytuacji, gdy przesyłka zostanie doręczona adresatowi. Reklamację możemy zgłaszać w placówkach operatora pocztowego. W każdej z placówek dostępne są dokumenty reklamacyjne, które może wypełnić nadawca albo adresat.

Kiedy można złożyć reklamację w przypadku Poczty Polskiej?

Prawo do reklamacji przysługuje nam w kilku określonych sytuacjach.

Reklamację na Poczcie Polskiej możemy zgłosić, jeśli nasza paczka nie dotrze na czas. W sytuacji, gdy operator pocztowy zobowiązał się do dostarczenia przesyłki w ciągu 14 dni, a 15 dnia naszej paczki wciąż nie ma, zyskujemy prawo do złożenia reklamacji. Warto zatem dokładnie zapoznać się z regulaminem konkretnej usługi, aby mieć świadomość, kiedy paczka powinna pojawić się u odbiorcy.

Kolejną sytuacją, w której przysługuje nam reklamacja, jest zaginięcie paczki albo jej zawartości. Jeśli przesyłka do nas w ogóle nie dotrze albo będzie w niej brakowało zawartości lub jej części, to przysługuje nam prawo do reklamacji. Gdy paczka, którą odbieramy, będzie miała ślady otwierania, to powinniśmy niezwłocznie sprawdzić jej zawartość. Najlepiej zrobić to przy pracowniku, który wydaje nam albo dostarcza przesyłkę. 

Reklamację możemy zgłosić także w sytuacji, gdy paczka dotrze do nas uszkodzona. Dotyczy to zarówno uszkodzenia opakowania, jak i jego zawartości. Warto jednak pamiętać, że reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie tylko wtedy, gdy przesyłka będzie odpowiednio zapakowana, a jej zawartość zabezpieczona. Jeśli znajdujące się w środku szkło potłucze się, a nie było ono w żaden sposób zabezpieczone, to nie otrzymamy stosownej rekompensaty. Natomiast gdy szkło zostało odpowiednio zabezpieczone, ale mimo wszystko uległo zniszczeniu, to mamy szansę na pozytywne rozpatrzenie reklamacji.

Warunkiem skutecznego roszczenia reklamacyjnego jest spełnianie przez przesyłkę wszystkich wymogów bezpieczeństwa określonych przez usługodawcę. Warto zatem przed wysyłką dokładnie zapoznać się z zasadami nadawania, pakowania i zabezpieczania przesyłek, jakie ustaliła Poczta Polska.

Procedura reklamacyjna Poczty Polskiej?

Paczka była odpowiednio zapakowana, zabezpieczona, wysłana, a mimo wszystko dotarła uszkodzona? Minął czas dostawy, a paczki wciąż nie ma? A może zawartość paczki zaginęła? W tych sytuacjach masz prawo wniesienia reklamacji. Jak to zrobić?

Możemy skutecznie złożyć reklamację na dwa różne sposoby:

Reklamacja online - na stronie internetowej Poczty Polskiej.

Reklamacja online to wygodny i prosty sposób. Nie musimy wychodzić z domu, wystarczy złożyć reklamację online. Jeśli chcemy złożyć reklamację tą metodą, to wystarczy, że wejdziemy na oficjalną stronę internetową Poczty Polskiej i wypełnimy formularz reklamacyjny. Musimy wybrać, czy jesteśmy klientem indywidualnym, czy umownym. Należy określić status klienta oraz podać powód reklamacji i typ przesyłki. W kolejnych krokach w polach formularza wpisujemy dane – podajemy informacje o nadawcy, miejscu nadania czy numerze przesyłki. Tylko po wpisaniu poprawnego numeru przesyłki zostaniemy przekierowani na następną stronę formularza. Ostatni etap obejmuje załączenie niezbędnych dokumentów. Wśród nich znajdują się: potwierdzenia nadania oraz dokumenty potwierdzające wartość zawartości paczki.

W dowolnej placówce pocztowej.

Ta opcja jest chętnie wybierana przez osoby, które na co dzień nie korzystają z komputera. To wygodny sposób także dla tych, którzy np. chwilowo nie mają do dostępu do internetu. Reklamację w placówce możemy też zgłosić wtedy, gdy uszkodzenia paczki zauważymy w momencie, gdy z niej ją odbieramy. Wystarczy, że poprosimy pracownika o formularz reklamacyjny i wypełnimy go na miejscu. Reklamację możemy zgłosić w dowolnej placówce Poczty Polskiej na terenie całego kraju. Samo zgłoszenie reklamacji w trybie stacjonarnym jest analogiczne, jeśli chodzi o zakres danych, do reklamacji składanej poprzez formularz online.

Niezależnie od wybranego sposobu składania reklamacji, warto pamiętać o poprawnym i starannym wypełnianiu formularza. Należy też dostarczyć wszystkie wymagane dokumenty. To gwarantuje nam pozytywne rozpatrzenie reklamacji i uzyskanie stosownego zadośćuczynienia.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.