Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki DHL Service Point – czym jest? Jak nadać przesyłkę w punkcie?

DHL Service Point – czym jest? Jak nadać przesyłkę w punkcie?

...

DHL Service Point – czym jest? Jak nadać przesyłkę w punkcie?

Redakcja epaka.pl   •   07.10.2025   •   7 min czytania

Żyjemy w ciągłym biegu, a każda minuta jest na wagę złota, dlaczego więc proces wysyłki paczki miałby być wyjątkiem i zmuszać nas do zmiany harmonogramu dnia – z tego właśnie przekonania powstały takie usługi jak DHL Service Point.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

W poniższym tekście przedstawiamy specyfikę usługi DHL Service Point, skupiamy się nie tylko na tym, czym ona w istocie jest, ale także m.in. na:

  • Rodzajach przesyłek obsługiwanych przez DHL Service Point.
  • Procedurze nadania oraz odbioru paczki w DHL Service Point.
  • Stacjonarnych punktach epaka.pl jako sieci partnerskiej DHL Service Point.

Czym jest DHL Service Point?

Mówiąc najprościej, DHL Service Point jest gęstą siecią punktów partnerskich, w których można samodzielnie nadawać i odbierać przesyłki. Zamiast czekać w domu na przyjazd kuriera, możesz zanieść paczkę do pobliskiego punktu usługowego albo stacjonarnej placówki epaka.pl – partnerów DHL.

Punkty te są często otwarte w niestandardowych godzinach, co pozwala na załatwienie spraw związanych z wysyłką w dogodnym dla siebie momencie – na przykład w drodze do pracy, podczas zakupów czy wieczornego spaceru. Idea jest prosta: paczka czeka na ciebie (lub na odbiór przez kuriera), a nie ty na nią.

DHL Service Point a DHL POP – jaka jest różnica?

Obie nazwy funkcjonują równocześnie i często są używane zamiennie. Dla klienta indywidualnego różnica między nimi jest w zasadzie bez znaczenia. Jest natomiast istotna z perspektywy organizacyjnej.

  • DHL Service Point to oficjalna, międzynarodowa nazwa dla całej sieci punktów obsługi paczek DHL. Jest to marka globalna, pod którą działają wszystkie tego typu placówki na całym świecie.
  • DHL POP (Punkt Obsługi Paczek) to nazwa, która jest szeroko stosowana na polskim rynku i odnosi się dokładnie do tego samego – punktu partnerskiego, w którym można nadać lub odebrać przesyłkę.

Można więc powiedzieć, że każdy DHL POP jest jednocześnie DHL Service Pointem. Jak już zostało wspomniane, z perspektywy klienta nie ma to jednak większego znaczenia – funkcjonalność, proces nadania i odbioru paczki oraz lokalizacje pozostają dokładnie takie same. Jeśli więc na witrynie danego punktu zobaczysz naklejkę „DHL POP”, możesz mieć pewność, że jest to pełnoprawny punkt obsługi, w którym bez problemu załatwisz swoje kurierskie sprawy.

Młoda kurierka w punkcie nadań i odbioru

Jakie paczki można nadawać i odbierać w DHL Service Point?

Punkty DHL Service Point zostały stworzone z myślą o obsłudze standardowych przesyłek, które najczęściej wysyłają klienci indywidualni oraz małe firmy. Zarówno przy nadawaniu, jak i odbieraniu paczek, należy pamiętać o kilku zasadach dotyczących wagi, wymiarów i zawartości. Dzięki temu proces wysyłkowy przebiegnie sprawnie i bez żadnych komplikacji.

Aby przesyłka została przyjęta w punkcie, musi spełniać następujące kryteria:

  • Waga i wymiary – paczka nie może przekraczać wagi 25 kg. Suma długości wszystkich jej boków (długość + szerokość + wysokość) nie może być większa niż 220 cm, przy czym najdłuższy bok nie może mieć więcej niż 120 cm.
  • Rodzaj przesyłki – w punktach DHL Service Point można nadawać przesyłki standardowe.
  • Opakowanie – przesyłka musi być solidnie i bezpiecznie zapakowana, najlepiej w karton o regularnym, prostopadłościennym kształcie. Należy ją dokładnie zakleić, aby uniemożliwić jej otwarcie się w transporcie.
  • Zawartość – paczka nie może zawierać towarów wyłączonych z przewozu, takich jak m.in. materiały niebezpieczne, żywe zwierzęta, rośliny, produkty szybko psujące się, dzieła sztuki, pieniądze czy papiery wartościowe. Pełną listę towarów zabronionych można znaleźć w regulaminie DHL.

Przestrzeganie tych kilku prostych wytycznych to podstawa do tego, aby uniknąć ewentualnej odmowy przyjęcia przesyłki. Dzięki temu masz pewność, że proces nadania przebiegnie błyskawicznie, a twoja paczka bezpiecznie wyruszy w dalszą drogę do odbiorcy.

DHL Service Point – nadania i odbiory w punktach

Punkty DHL Service Point (aby sprawdzić ich lokalizacje, skorzystaj z mapy na stronie DHL) to wszechstronne centra obsługi, które upraszczają logistykę zarówno dla nadawców, jak i odbiorców przesyłek. Wszystko zostało pomyślane tak, aby nadanie oraz odbiór były maksymalnie intuicyjne i elastyczne.

Jak nadać paczkę w DHL Service Point?

Nadanie przesyłki jest niezwykle proste i można go dokonać w całości online. W ten sposób do wybranego punktu udasz się z gotową, czyli oklejoną i opłaconą paczką.

  1. Wypełnij formularz online – wejdź na stronę internetową udostępniającą usługi DHL, np. epaka.pl, uzupełnij formularz nadania, podając m.in. dokładne wymiary i wagę przesyłki (z listy dostępnych opcji wybierz opcję nadania w punkcie DHL) oraz później dane nadawcy i odbiorcy (adres dostawy).
  2. Opłać przesyłkę – po wypełnieniu danych przychodzi moment na dokonanie płatności. Możesz to zrobić np. kartą, BLIKIEM lub szybkim przelewem.
  3. Wydrukuj i naklej etykietę – po zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz na swój adres e-mail etykietę przewozową w formacie PDF. Należy ją wydrukować i starannie przymocować do największej ściany kartonu, upewniając się, że kod kreskowy jest czytelny.
  4. Znajdź najbliższy punkt – wybierz któryś ze świetnie zlokalizowanych punktów nadania epaka.pl, wcześniej sprawdzając godziny jego otwarcia.
  5. Zanieś paczkę do punktu – udaj się z przygotowaną przesyłką do wybranej lokalizacji. Pracownik zeskanuje kod z etykiety i przyjmie paczkę, a ty otrzymasz potwierdzenie nadania.

To wszystko! Cały proces nadania jest szybki i sprowadza się do kilku prostych kroków, dzięki czemu możesz wysłać paczkę o dogodnej dla siebie porze.

Jak odebrać paczkę z DHL Service Point?

Odbiory przesyłek, które zostały pierwotnie nadane do punktu albo do niego przekierowane, są równie bezproblemowe. Wystarczy poczekać na powiadomienie, a po jego otrzymaniu udać się do placówki.

  1. Poczekaj na powiadomienie – gdy twoja paczka dotrze do wybranego punktu i będzie gotowa do odbioru, otrzymasz wiadomość SMS oraz e-mail. Znajdziesz tam dokładny adres placówki oraz unikalny kod PIN.
  2. Przygotuj potrzebne dane – aby odebrać przesyłkę, będziesz potrzebować numeru przesyłki oraz wspomnianego kodu PIN.
  3. Sprawdź godziny otwarcia – upewnij się, w jakich godzinach pracuje dany punkt, aby móc odebrać paczkę w pasującym terminie.
  4. Odbierz przesyłkę – w punkcie podaj pracownikowi numer przesyłki (najczęściej wystarczą 3-4 ostatnie cyfry) oraz kod PIN z wiadomości. Po weryfikacji danych paczka zostanie ci wydana.

Dzięki temu elastycznemu rozwiązaniu nie musisz już oczekiwać na przyjazd kuriera – paczka będzie bezpiecznie czekać na ciebie w pobliskim punkcie.

Punkty kurierskie

Punkty epaka.pl jako placówki partnerskie DHL Service Point

Rozbudowana sieć DHL Service Point opiera się na współpracy z tysiącami zewnętrznych partnerów, a wśród nich ważną rolę odgrywają punkty brokerów kurierskich, takich jak epaka.pl.

Wiele naszych stacjonarnych punktów (a jest ich w całej Polsce ponad 300) to jednocześnie w pełni autoryzowany DHL Service Point/punkt DHL POP. Możesz tam bez żadnych obaw zanieść paczkę, dla której etykietę bezproblemowo wygenerujesz poprzez uzupełnienie naszego formularza nadania.

Główne zalety takiego rozwiązania stanowią uniwersalność i wygoda. Udając się do punktu epaka.pl w swojej okolicy, zyskujesz pewność, że twoja przesyłka DHL zostanie profesjonalnie obsłużona, a przy okazji w tym samym miejscu możesz nadać paczki, których wysyłka realizowana jest przez innych przewoźników.

Jest to więc doskonałe połączenie niezawodności i standardów globalnej marki DHL z elastycznością i szerokim wyborem, jakie oferują platformy wysyłkowe.

Nadawanie i odbieranie przesyłek w DHL Service Point – podsumowanie

Jak widać, sieć DHL Service Point to niezwykle trafna odpowiedź na potrzeby osób, które cenią sobie czas i elastyczność. To już nie ty musisz dostosowywać swój dzień do kuriera, ale to usługa kurierska dopasowuje się do twojego rytmu życia. Jednak podstawą sprawnego korzystania z punktów DHL Service Point jest pamiętanie o kilku sprawach.

Proces nadania zaczyna się od wypełnienia formularza online („zamów kuriera”) i opłacenie usługi, a kończy się na wydrukowaniu i naklejeniu etykiety na odpowiednio zabezpieczoną paczkę (do 25 kg). Później wystarczy udać się do jednego z punktów partnerskich obsługujących przesyłki nadawane przewoźnikiem DHL – sklepu, stacji benzynowej czy placówki epaka.pl – i dokończyć cały proces wysyłki.

Równie prosta jest kwestia jej odbioru (przesyłki) – od chwili otrzymania powiadomienia SMS lub wiadomości e-mail z kodem PIN, poczeka na ciebie przez kilka dni w wybranej lokalizacji. To rozwiązanie idealnie sprawdza się w dzisiejszym, zabieganym świecie, dając ci pełną kontrolę nad procesem wysyłki i odbioru, bez konieczności rezygnowania z codziennych planów.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę