Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Jak zrobić zwrot na Vinted do nadawcy?

Jak zrobić zwrot na Vinted do nadawcy?

...

Jak zrobić zwrot na Vinted do nadawcy?

Redakcja epaka.pl   •   29.06.2025   •   8 min czytania

Zakupy używanej odzieży w Internecie to świetny sposób na znalezienie unikalnych wzorów w atrakcyjnych cenach, czasem jednak zdarza się, że otrzymany przedmiot wygląda inaczej niż został opisany – wtedy niezbędna okazuje się wiedza dotycząca np. tego, jak zrobić zwrot na Vinted do nadawcy.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

W bieżącym tekście objaśniamy zasady zwrotów na Vinted. Przybliżamy to:

  • Jak wygląda polityka zwrotów na wspomnianej platformie sprzedażowej.
  • W jakich sytuacjach kupujący ma prawo do zwrotu zakupionego towaru.
  • Jak przebiega proces zwrotu zakupu.
  • W jaki sposób nadać przesyłkę zwrotną Vinted w serwisie epaka.pl.

Platforma Vinted – polityka zwrotów

Zanim przejdziemy do szczegółowej instrukcji dokonania zwrotu, ważne jest zrozumienie, jak działa w tym zakresie polityka serwisu.

W odróżnieniu od tradycyjnych sklepów internetowych Vinted jest przede wszystkim platformą pośredniczącą w handlu między osobami prywatnymi. Dlatego jej regulamin koncentruje się na ochronie obu stron transakcji (dostępne są też specjalne rozwiązania, np. usługa weryfikacji przedmiotów, usługa weryfikacji elektroniki), a podstawą do zwrotu jest najczęściej niezgodność towaru z opisem.

Jako kupujący masz 2 dni od momentu otrzymania przesyłki na zgłoszenie problemu za pomocą przycisku „Mam problem” w oknie rozmowy. Kliknięcie „Wszystko OK” lub brak reakcji we wspomnianym terminie zwalnia płatność do sprzedającego i zamyka transakcję, uniemożliwiając oficjalny zwrot.

W jakich sytuacjach można zrobić zwrot przedmiotu?

Zgodnie z zasadami Ochrony Kupującego na Vinted, możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy i odesłanie przedmiotu, gdy otrzymany towar znacznie różni się od opisu. Obejmuje to m.in. następujące przypadki:

  • Uszkodzenia lub wady: przedmiot ma plamy, dziury, zaciągnięcia lub inne wady, o których sprzedający nie wspomniał w opisie ani nie pokazał ich na zdjęciach.
  • Zły rozmiar albo kolor: otrzymany rozmiar czy też kolor jest ewidentnie inny niż ten podany w ogłoszeniu (np. zamówiono M, a na metce jest L; sukienka miała być granatowa, a jest czarna).
  • Niewłaściwy przedmiot lub niekompletny zestaw: w paczce znajduje się zupełnie inny przedmiot niż zamówiony albo brakuje w niej elementów, które były częścią oferty (np. paska do sukienki).
  • Wątpliwości co do autentyczności: istnieje uzasadnione podejrzenie, że przedmiot jest podrobiony, a był sprzedawany jako oryginalny.

Wypada zaznaczyć, że zwrot z powodu „zmiany zdania” lub gdy przedmiot po prostu „źle leży” (mimo zgodności rozmiaru z opisem) zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedającego i nie jest on zobowiązany do jego przyjęcia w ramach oficjalnej procedury Vinted. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji warto jednak porozmawiać z osobą sprzedającą, która może np. zaoferować zwrot części ceny przedmiotu.

Kobieta niezadowolona z ubrań

Zwracanie zakupu na Vinted

Gdy już wiesz, że przysługuje ci prawo do zwrotu, ponieważ przedmiot znacznie różni się od opisu, pora przejść do działania.

Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję, jak zainicjować zwrot, odesłać paczkę i odzyskać swoje pieniądze.

Towar różni się od opisu, przedmiot z wadą – jak zrobić na Vinted zwrot do nadawcy?

Postępowanie zgodnie z oficjalną procedurą Vinted jest kluczowe dla bezpieczeństwa twoich pieniędzy.

  1. Działaj szybko i nie potwierdzaj odbioru – po otrzymaniu informacji o dostarczeniu paczki masz 2 dni na zgłoszenie ewentualnych zastrzeżeń. Wejdź w okno konwersacji ze sprzedawcą dotyczącej tego zakupu. Zamiast klikać zielony przycisk „Wszystko OK”, wybierz znajdujący się pod nim przycisk „Mam problem”. To niezwykle ważny krok – po zatwierdzeniu odbioru odzyskanie pieniędzy będzie niemożliwe.
  2. Zgłoś problem, przedstaw dowody – po naciśnięciu „Mam problem” otworzy się formularz. Wybierz powód (np. „znacznie różni się od opisu”), a następnie dokładnie opisz, na czym polega niezgodność. Zachowaj rzeczowość i trzymaj się faktów. Najważniejszym elementem jest dodanie dowodów w postaci wyraźnych zdjęć – pokaż na nich wadę, zły rozmiar na metce w porównaniu z opisem czy inny kolor. Następnie wyślij prośbę o zwrot środków.
  3. Poczekaj na odpowiedź sprzedawcy po wysłaniu formularza Vinted oficjalnie wstrzyma transakcję, a twoja płatność zostanie bezpiecznie zamrożona. Sprzedający otrzyma powiadomienie o zgłoszonym problemie i będzie mógł odnieść się do twoich zastrzeżeń. To moment na to, by ustalić rozwiązania z osobą sprzedającą.
  4. Uzyskaj zgodę na zwrot – w idealnym scenariuszu sprzedający zgodzi się na zwrot i poprosi o odesłanie przedmiotu. Jeśli jednak odmówi, nie przejmuj się – sprawa zostanie automatycznie przekazana do zespołu wsparcia Vinted (centrum weryfikacji), który na podstawie przedstawionych przez ciebie dowodów podejmie ostateczną decyzję.

Wysyłka paczki ze zwracanym towarem

Gdy sprzedający (lub Vinted) zatwierdzi zwrot, otrzymasz dane do wysyłki – wtedy jest czas na odesłanie przedmiotu lub przedmiotów. Możesz to zrobić, korzystając z metody wysyłki zintegrowanej z Vinted (po wybraniu przewoźnika platforma automatycznie generuje etykietę przewozową albo kod nadania) albo wysłać zwracaną rzecz przy wykorzystaniu usług kurierskich poza serwisem.

W każdej z tych ewentualności starannie spakuj odsyłany przedmiot, najlepiej w to samo opakowanie, w którym do ciebie dotarł. Pamiętaj o dołączeniu wszystkich elementów (np. paragon, metki, worki ochronne).

Warto pamiętać, że koszt przesyłki zwrotnej ponosi kupujący, chyba że inaczej zostanie ustalone podczas kontaktu ze sprzedającym.

W przypadku, gdy decydujesz się na własne zorganizowanie wysyłki zwracanego przedmiotu:

  • Wybierz opcję nadania z monitorowaniem przesyłki – to ważne, bo zgodnie z polityką zwrotów Vinted sprzedającemu musi zostać udostępniony numer trackingowy.
  • Zrób zdjęcie przedmiotu – przed wysyłką sfotografuj odsyłaną rzecz umieszczoną w paczce i udostępnij zdjęcie w oknie rozmowy z osobą sprzedającą.
  • Prześlij dowód nadania – po wysłaniu paczki wejdź ponownie w okno rozmowy na Vinted i prześlij zdjęcie etykiety wysyłkowej z wyraźnie widocznym numerem śledzenia, nazwiskami oraz adresami nadawcy i odbiorcy.

Jeśli chodzi o limit czasowy na odesłanie zamówienia, to masz na to 5 dni roboczych.

Kiedy można się spodziewać zwrotu środków?

Zwrot pieniędzy nie następuje w momencie odesłania przez ciebie paczki, ale dopiero po jej otrzymaniu przez sprzedawcę.

Gdy śledzenie przesyłki pokaże, że została doręczona, sprzedający w ciągu następnych 2 dni potwierdza, czy wszystko jest w porządku. Po jego zatwierdzeniu (lub automatycznie po 2 dniach, jeśli paczka ma status doręczonej, a sprzedawca nie reaguje) Vinted anuluje zamówienie i zwróci ci pełną kwotę (cenę przedmiotu, koszt wysyłki do ciebie oraz opłatę za Ochronę Kupującego).

Środki trafią na twoje saldo Vinted w ciągu kilku godzin, a jeśli płatność była wykonywana kartą – bezpośrednio na konto bankowe do 5 dni roboczych.

Sukienki damskie do zwrotu

Zorganizuj i opłać własną monitorowaną przesyłkę zwrotną Vinted w epaka.pl

Gdy uzyskasz od sprzedawcy zgodę na zwrot, otrzymasz jego dane adresowe, i zdecydujesz się na wysyłkę zwrotną poza Vinted – wtedy do gry wchodzimy my.

Dzięki naszej platformie wybierzesz najbardziej ekonomiczną, oszczędną, a jednocześnie bezpieczną opcję nadania przesyłki ze zwracanym towarem do sprzedającego.

Aby nadać taki zwrot za pośrednictwem epaka.pl, należy w formularzu nadania podać m.in. wagę i wymiary paczki, a system automatycznie zaprezentuje dostępne opcje kurierskie, na przykład InPost, DPD czy DHL. Pozwoli to na wybór najkorzystniejszej oferty i zdecydowanie o najwygodniejszej w danej chwili formie nadania – z odbiorem przez kuriera z domu czy samodzielnym zaniesieniem do punktu/automatu paczkowego.

Po wpisaniu swoich danych jako nadawcy oraz otrzymanych z Vinted danych sprzedającego jako odbiorcy, a następnie opłaceniu zamówienia, otrzymasz gotową etykietę przewozową. Wystarczy ją wydrukować, solidnie przymocować do zapakowanej przesyłki i całość przekazać przewoźnikowi.

Kiedy nadasz paczkę, uzyskany numeru śledzenia przesyłasz sprzedawcy w konwersacji na Vinted. Drogę przesyłki zwrotnej możesz dogodnie monitorować w module śledzenia na naszej stronie albo w aplikacji mobilnej epaka.pl.

Kupno odzieży w Internecie, jak zrobić na Vinted zwrot do nadawcy – podsumowanie

Zwrot na Vinted, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco skomplikowany, wcale nie jest taki straszny – wystarczy mieć minimalne rozeznanie w kwestii ochrony kupujących oraz polityki zwrotów tej platformy.

Pamiętaj, że podstawą do zwrotu jest otrzymanie przedmiotu znacznie różniącego się od opisu, a nie zmiana zdania czy źle dobrany rozmiar (przy zachowaniu zgodności z opisem w ogłoszeniu). Zwrot przedmiotu z innych przyczyn możliwy jest jedynie po uzyskaniu porozumienia z osobą sprzedającą, uzgodnieniu rozwiązania satysfakcjonującego obie strony (np. sprzedający może zaoferować częściowy zwrot pieniędzy).

Masz zaledwie 2 dni od momentu odbioru paczki, aby za pomocą przycisku „Mam problem” zgłosić sprawę, dołączając rzetelny opis i, co najważniejsze, wyraźne zdjęcia dokumentujące wadę.

Gdy zwrot zostanie zaakceptowany, to na tobie jako kupującym spoczywa obowiązek, by na własny koszt odesłać przedmiot w celu uzyskania zwrotu pieniędzy (masz 5 dni roboczych na nadanie przesyłki). Niezbędne jest wybranie przesyłki rejestrowanej, na przykład za pośrednictwem naszej platformy, a następnie udostępnienie sprzedawcy numeru śledzenia.

Twoje pieniądze przez cały ten czas są bezpiecznie przetrzymywane przez Vinted w ramach Ochrony Kupującego – ich zwrot (płatność przekazana osobie sprzedającej) nastąpi dopiero wtedy, gdy zamówienie zostanie anulowane po potwierdzeniu przez sprzedawcę odbioru paczki.

Stosowanie się do tych kroków sprawia, że proces zwrotu jest przejrzysty i pozwala skutecznie odzyskać środki za zakupy, które okazały się rozczarowujące.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę