Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Paczkomat nie działa? Co zrobić w takiej sytuacji?

Paczkomat nie działa? Co zrobić w takiej sytuacji?

...

Paczkomat nie działa? Co zrobić w takiej sytuacji?

Redakcja epaka.pl   •   12.05.2025   •   7 min czytania

Coraz więcej osób wybiera możliwość nadawania i odbierania przesyłki z wykorzystaniem automatów paczkowych firmy InPost. To wygodne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas, a także umożliwia odbiór przesyłki lub jej nadanie w godzinach nam odpowiadających. Możemy to zrobić przy okazji wyjścia do sklepu, na spacer lub wracając z pracy. Co jednak w sytuacji, gdy pójdziemy do automatu, a tam okaże się, że urządzenie ma chwilowo status niedostępnego? Co oznacza awaria paczkomatu? Co z paczką? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym dzisiejszym artykule blogowym.

Z tego tekstu dowiesz się między innymi:

  • co zrobić gdy paczkomat nie działa,
  • jak wygląda zepsuty paczkomat,
  • jak odebrać paczkę, gdy automat nie reaguje.

Gdzie zgłosić awarię paczkomatu, gdy odbiór przesyłki jest niemożliwy?

Paczkomat chwilowo niedostępny” – taka informacja może zmrozić krew w żyłach. Zwłaszcza wtedy, gdy bardzo zależy nam na wysłaniu przesyłki paczkomatem danego dnia albo wreszcie mieliśmy odebrać długo oczekiwaną paczkę. Co należy zrobić w przypadku, gdy nie możemy skorzystać z automatu paczkowego zgodnie z jego przeznaczeniem? Gdy na ekranie paczkomatu nie wyświetlają się żadne informacje, albo gdy nie reaguje on na wybierane przez nas komendy?

Niekiedy awarii ulega system, który odpowiada za działanie paczkomatów InPost. Po zgłoszeniu tego faktu obsługa firmy kurierskiej postara się jak najszybciej usunąć problem. Zgłoszenie może przybrać różne formy:

  1. Zgłoszenie poprzez telefon na infolinię InPost – od poniedziałku do piątku (7:00-22:00), w soboty (8:00-20:00), niedziele (8:00-18:00), a także święta (8:00-16:00), dzwoniąc pod numery telefonów 746 600 000 albo 722 444 000.
  2. Zgłoszenie poprzez wysłanie wiadomości na fanpage'u marki InPost (poprzez Messenger).
  3. Zgłoszenie poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na stronie www InPost w zakładce „Zgłoś awarię urządzenia Paczkomat”.

Warto pamiętać, że jeśli z powodu niedziałającego paczkomatu nie mogłeś odebrać paczki, to nie musisz od razu zgłaszać reklamacji – czas na odbiór przesyłki wydłuża się automatycznie o 24 godziny. Masz więc kolejną dobę, zanim przesyłka wyruszy w powrotną drogę do nadawcy.

Awaria paczkomatu InPost – kiedy nie należy wysyłać zgłoszenia?

W wielu przypadkach źródłem kłopotów nie jest wcale awaria automatu paczkowego, a na przykład jego całkowite obłożenie („przepełnienie”). Może się tak zdarzyć zwłaszcza w „gorących” okresach – na przykład w okolicy Walentynek czy świąt Bożego Narodzenia, gdy nagle w tym samym czasie bardzo dużo osób decyduje się na wysyłkę prezentów, korzystając z paczkomatów (o właściwym planowaniu czasy wysyłki pisaliśmy na naszym blogu tutaj). Jak wszyscy dobrze wiemy, każdy Paczkomat InPost ma określoną liczbę skrytek, w których mieszczą się paczki o konkretnych rozmiarach. Gdy miejsce na daną paczkę zostanie zajęte – fizycznie nie ma możliwości, żebyś mógł nadać swoją paczkę w tej konkretnej maszynie. W takim przypadku należy udać się do najbliższego paczkomatu i – jeśli będą w nim wolne miejsca – nadać swoją przesyłkę właśnie tam. Można to zrobić niezależnie od tego, że na etykiecie wysyłkowej znajduje się oznaczenie konkretnego paczkomatu, który chwilowo jest przepełniony

Każdy paczkomat posiada 76 skrytek:

  • 12 dużych (64x38x41 centymetrów),
  • 32 średnie (64x38x19 centymetrów),
  • 32 małe (64x38x8 centymetrów).

Przyczyną problemu może być również nieznany błąd wyskakujący podczas korzystania z aplikacji InPost Mobile (aby ją otworzyć na telefonie, kliknij logotyp aplikacji InPost Mobile znajdujący się na pulpicie twojego smartfona). Często jego źródłem jest na przykład chwilowy brak połączenia z Internetem, dlatego warto upewnić się, że masz nieograniczony dostęp do sieci w momencie nadawania lub odbioru przesyłki.

W dwóch przypadkach opisanych powyżej „awarii” paczkomatu InPost nie trzeba zgłaszać, bo tak naprawdę tego typu zgłoszenie nie będzie miało wiele sensu. Nie jest to sytuacja, w której obsługa firmy może jakkolwiek pomóc czy pozytywnie rozważyć reklamacje klientów, którzy nie mogli skorzystać z paczkomatu na czas, albowiem fakt ten nie wynikał z winy firmy InPost.

Numer przesyłki, kod zwrotu? Co potrzebne jest do zgłoszenia awarii przez formularz na stronie www InPost?

Przechodząc do zakładki „Zgłoś awarię urządzenia Paczkomat” na stronie internetowej InPost.pl, będziesz musiał wypełnić formularz zgłoszeniowy. W tym celu niezbędne będzie podanie konkretnych informacji, które pozwolą obsłudze firmy zlokalizować niedziałające prawidłowo urządzenie. W pierwszej kolejności podaj datę i godzinę wystąpienia problemu, żeby było wiadomo, czy jest to wciąż aktualny problem, czy może został on już rozwiązany po wcześniejszym zgłoszeniu przez innego użytkownika.

Następnie z rozwijanej listy wybierz jeden z powodów zgłoszenia adekwatny do sytuacji, która cię spotkała. Do wyboru masz:

  • problem techniczny (uszkodzenie mechaniczne, czarny ekran),
  • problem z odbiorem lub nadaniem paczki (czego powodem jest uszkodzona skrytka),
  • pokazujący się na ekranie paczkomatu komunikat błędu (przepisz jego treść lub załącz zdjęcie),
  • problem z ekranem (nieprawidłowe działanie),
  • inny problem (InPost prosi o opis problemu w dalszym kroku formularza).

Po wybraniu odpowiedniej opcji przejdź dalej. Podaj numer lub nazwę paczkomatu, opisz sytuację, a także podaj numer przesyłki lub kod zwrotu. Jeśli podałeś numer przesyłki, to zostaniesz poproszony o przekazanie danych kontaktowych (adres e-mail, numer telefonu). Na sam koniec możesz załączyć „materiały dowodowe” – trzy zdjęcia tego, w jakim stanie zastałeś paczkomat, jak brzmiał komunikat na ekranie lub co nie działało. Pamiętaj, że pola oznaczone gwiazdką są wymagane. Prawie gotowe – zaznacz jeszcze, że nie jesteś robotem i wyślij zgłoszenie.

Sprawdź, czy inni również mają podobne problemy z automatem paczkowym

Jeśli chcesz wiedzieć, czy twoje zgłoszenie przyniosło skutek (bo na przykład chcesz ponownie wybrać się do paczkomatu, żeby nadać przesyłki, na które oczekują twoi klienci), to możesz to oczywiście sprawdzić. A może interesuje cię, czy problem, z którym się spotkałeś, pojawia się też w innych miejscach, zanim wybierzesz się do innego automatu paczkowego? W obu przypadkach informacje te możesz pozyskać na infolinii:

  • od poniedziałku do piątku między 7:00 a 22:00,
  • w soboty od 8:00 do 20:00,
  • niedziele od godziny 8:00 do godziny 18:00,
  • oraz w święta między godziną 8:00 a godziną 16:00.

Bieżące informacje na temat czasu trwania awarii zobaczysz również na stronach internetowych, które zbierają wiadomości od użytkowników Internetu na temat awarii konkretnych platform czy usług. Jedną z nich jest https://downdetector.pl/status/inpost/, z której skorzystasz bez konieczności instalowania aplikacji. Fakt, czy chodzi o awarię tylko pojedynczego paczkomatu InPost czy może całej grupy automatów paczkowych może mieć znaczenie i wpłynąć na szybkość uporania się z tym kłopotem przez pracowników InPost.

Paczkomat nie działa – podsumowanie

Paczkomat InPost to coraz częstszy wybór wszystkich, którzy myślą o szybkim i wygodnym nadawaniu i odbieraniu paczek. Jednak jak każde urządzenie, tak i paczkomat może czasem ulec awarii, co uniemożliwi nam skorzystanie z niego. W takiej sytuacji warto zadzwonić na infolinię lub skontaktować się z firmą InPost w inny sposób (poprzez formularz kontaktowy lub wiadomość na Messengerze).

Jeśli chcesz nadać przesyłkę wykorzystując Paczkomat InPost, to zapraszamy na naszą stronę internetową epaka.pl. Znajdziesz tu intuicyjny formularz zlecenia, który pozwoli szybko nadać paczkę. Podaj niezbędne dane jak wymiary przesyłki, dane odbiorcy i adresata, dobierz usługi dodatkowe, a jeśli chcesz – ubezpiecz przesyłkę, poproś o fakturę VAT albo nadaj paczkę za pobraniem. W kilku krokach nadasz paczkę, która nawet następnego dnia dotrze do odbiorcy (jeśli wyślesz ją w piątek, a zależy ci na czasie, to prosimy o wybór opcji „dostarczenie weekendowe”). Jeśli zamiast z paczkomatu, chcesz skorzystać z innego sposobu wysyłki, to do wyboru jest między innymi kurier InPost, a także inne firmy kurierskie takie jak GLS czy DHL. Wybierz tę, której oferta najbardziej ci odpowiada i nadaj paczkę w mgnieniu oka!

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.