Masz pytania? Skontaktuj się z nami! +48 666 999 392 bok@epaka.pl
Chcesz zamówić kuriera przez telefon? Zadzwoń pod nr: +48 732 480 000
Epaka.pl / Sprawdzanie zawartości przesyłki przed odbiorem

Sprawdzanie zawartości przesyłki przed odbiorem

Korzystanie z możliwości robienia zakupów przez internet niesie ze sobą wiele zalet. Przede wszystkim zakupy robimy wtedy, kiedy pozwala nam na to czas. Bardzo często możemy także zaoszczędzić znaczną sumę pieniędzy, a niektóre przedmioty dostępne są tylko w sprzedaży wysyłkowej. Dowiedz się, jakie korzyści niesie ze sobą sprawdzanie zawartości przesyłki oraz kiedy warto korzystać z tej usługi.

Sprawdzenie zawartości a zakupy przez Internet

Kiedy decydujemy się na zakup przedmiotów szczególnie narażonych na uszkodzenia podczas transportu, możemy skorzystać z wielu możliwości zabezpieczenia przesyłki. Podstawą jest ubezpieczenie paczki od wszelkich wad powstałych podczas przewożenia jej. Możemy również skorzystać z możliwości sprawdzenia zawartości przesyłki u kuriera. Jest to o tyle atrakcyjne rozwiązanie, iż w przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru możemy od razu zwrócić paczkę kurierowi. Wszystkie formalności odbywają się więc natychmiast.

Potwierdź zgodność przedmiotu z ofertą sprzedaży

Jako kupujący mamy również prawo sprawdzenia zawartości paczki, kiedy opakowanie wzbudza nasz niepokój, lub oferta sprzedawcy była w naszej ocenie nie do końca zgodna ze stanem faktycznym. W takich sytuacjach możemy sprawdzić zawartość przesyłki w obecności dostawcy. Warto również wiedzieć, jak wygląda proces reklamacji w danej firmie kurierskiej. Niektórzy przewoźnicy zastrzegają sobie bowiem, że przesyłka powinna być sprawdzona w obecności dostawcy, gdyż odbierając przesyłkę, powinniśmy zgłosić wszelkie widoczne uszkodzenia paczki. Dla firm kurierskich jest to bardzo istotne w przypadku ewentualnych reklamacji. Jeżeli bowiem paczka z zewnątrz nie nosiła żadnych śladów uszkodzenia, zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że ewentualne uszkodzenie produktu powstało z powodu niewłaściwego zabezpieczenia zawartości na czas transportu przez nadawcę. W przypadku, kiedy naruszone jest opakowanie i zgłaszamy to od razu przy przyjęciu towaru, zazwyczaj odpowiedzialność za zniszczenia przejmuje firma kurierska. Należy również rozgraniczyć kwestię uszkodzenia paczki w transporcie ze złym stanem przedmiotu, który nie został ujawniony przez sprzedawcę. W takim wypadku wszelkie reklamacje składamy do firmy lub osoby, u której towar został zakupiony.

Przesyłka za pobraniem a sprawdzenie zawartości

Sprawdzenie zawartości przesyłki jest możliwe również w przypadku paczek opłacanych u kuriera. W zależności od wybranej firmy transportowej jest to usługa płatna lub bezpłatna. Sprzedający może także ustalić z kupującym szczególne warunki, mówiące o tym, że koszty sprawdzenia przesyłki i ewentualnego zwrotu są po stronie nabywcy. Wszystko zależy więc od sytuacji, jednak w przypadku jakichkolwiek wątpliwości odnośnie do stanu przesyłki lepiej jest to zgłosić od razu, aby ewentualny proces reklamacyjny przebiegał jak najsprawniej.

Dostępni kurierzy

Marketing online zapewnia:  Pozycjonowanie stron internetowych Poznań, skuteczna agencja SEO - Grupa iCEA
Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x