Oczekiwanie na paczkę to niekiedy bardzo emocjonujący etap, w szczególności, gdy ma do nas przyjść od dawna wyczekiwana rzecz. Jednak może się zdarzyć, że miniemy się z kurierem, bądź przez pracę na różne zmiany pracownik firmy kurierskiej fizycznie może nie zastać nas w domu. Co zrobić w takiej sytuacji? Poprosić o pomoc sąsiadów, współlokatorów, czy może odebrać paczkę osobiście w innym terminie? Otóż wszyscy przewoźnicy, z którymi współpracujemy zabezpieczyli się na taką ewentualność i stworzyli możliwość odbioru osobistego przesyłki. Jak to zrobić i w jakich przypadkach jest to możliwe? Już dziś dowiedz się na ten temat zdecydowanie więcej dzięki naszemu słowniczkowi pojęć, który rozwieje wszelkie wątpliwości.
W sytuacji, gdy kurier nie zastanie w domu odbiorcy, bądź też innej, upoważnionej do odebrania paczki osoby, w pierwszej kolejności stara się skontaktować z adresatem telefonicznie, lecz jedynie wtedy, gdy nadawca podał w danych prawidłowy numer telefonu. Jeśli telefon nie odpowiada, bądź kurier jest w posiadaniu błędnego numeru do nadawcy, wówczas zostawia awizo z informacją o miejscu odbioru paczki, bądź z terminem, w którym podejmie ponowną próbę doręczenia. Jeśli jednak ona również się nie powiedzie, to przesyłka trafi do punktu odbioru, gdzie będzie czekać kilka dni na odbiorcę (zazwyczaj jest to 3-7 dni). Po upływie tego czasu paczka zostanie zwrócona do nadawcy. Wszystkie warunki zależne są od regulaminu danego przewoźnika, z którego usług korzystamy.
Wszyscy przewoźnicy, nie mogąc zastać odbiorcy pod wskazanym adresem informują telefonicznie, bądź awizyjnie, o adresie punktu odbioru, gdzie paczka będzie oczekiwać na osobę upoważnioną do jej odebrania. W przypadku przewoźnika DHL, kurier w pierwszej kolejności podejmie dwie próby doręczenia, a ostatecznie zostawi paczkę w magazynie, gdzie będzie ona czekać na odbiór własny. W przypadku firmy spedycyjnej DPD należy uzgodnić odbiór osobisty w lokalnym oddziale firmowym. Firma GLS wyraża natomiast zgodę na odbiór paczki przez sąsiada, oczywiście za zgodą odbiorcy. Jeśli jednak nie jest to możliwe, wówczas należy udać się z dokumentem tożsamości ze zdjęciem do najbliższego punktu ParcelShop. Za zgodą odbiorcy, którego nie zastał również kurier InPost, zostawi on przesyłkę do odbioru osobistego w jednym z najbliższych Punktów Obsługi Klienta. Przez 4 dni na odbiór własny czekać będzie również przesyłka w przypadku nieudanego doręczenia, gdy współpracujemy z firmą UPS.
W każdym przypadku, w którym nie zdążymy odebrać osobiście przesyłki, wraca ona do nadawcy. W większości sytuacji zleceniodawca będzie musiał pokryć koszt przesyłki zwrotnej i ewentualnie ponownie nadać przesyłkę. Na szczęście magazyny przewoźników mają gęstą sieć oddziałów, dzięki czemu z łatwością odnajdziemy najbliższy dla siebie punkt do odbioru własnego paczki. W wielu przypadkach odbiór własny bywa korzystny dla odbiorcy, gdyż może on odebrać paczkę w najwygodniejszym dla niego terminie, bez konieczności oczekiwania na kuriera.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek