Podczas zlecania przesyłki najważniejszą informacją jest podanie prawidłowych danych adresowych odbiorcy. Jednak zdarza się, że popełnimy błąd. Może to być drobna literówka w nazwisku lub ulicy, która nie będzie miała wpływu na proces dostarczenia paczki. Jednak, gdy pomylimy personalia osoby odpowiedzialnej za odbiór, dostarczenie przesyłki może stać się niemożliwe. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy przesyłka zostanie zwrócona z powrotem do nadawcy, czy może da się w jakiś sposób zapobiec jej odesłaniu? Na te pytania i wątpliwości z chęcią odpowiemy w słowniczku pojęć epaka.pl.
Zamawianie przesyłek za pośrednictwem naszej platformy jest niezwykle łatwe w obsłudze. Wystarczy wypełnić krótki formularz, który dostępny jest na stronie i podać najważniejsze informacje dotyczące przesyłki - jej wagę, zawartość oraz dokładne wymiary. Dodatkowo, w formularzu znajdziemy również miejsce na wypełnienie adresu nadawcy i odbiorcy. Jeśli popełnimy błąd w zaadresowaniu przesyłki i zorientujemy się o tym odpowiednio wcześnie, to możemy bez problemu zlecić zmianę adresu doręczenia. Jednak nie jest to możliwe na każdym etapie zamówienia. Można to zrobić tylko i wyłącznie wtedy, kiedy przesyłka jest w drodze. W tym celu warto skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta epaka.pl pod numerem telefonu +48 666 999 392 bądź mailowo bok@epaka.pl i przedstawić naszym konsultantom zaistniały problem. Fachowi doradcy chętnie pomogą i zmienią adres w systemie na poprawny, dzięki czemu przesyłka trafi na czas pod wskazany adres.
Usługa przeadresowania przesyłki możliwa jest tylko i wyłącznie dla zleceniodawcy, czyli osoby opłacającej zamówienie. Najczęściej jest to nadawca paczki. Niestety nie wszyscy o tym wiedzą, przez co często zdarzają się nieporozumienia między kurierem a odbiorcą paczki. W takim przypadku należy pamiętać, że formalnie za złożenie zamówienia odpowiada nadawca, który opłacił zlecenie i to on ma prawo do wszelkich zmian dotyczących przesyłki. Warto pamiętać, że usługa przeadresowania, jeśli jest możliwa, nie wymaga dodatkowych opłat i nie powoduje opóźnienia w doręczeniu paczki.
Niestety zdarza się, że za późno zorientujemy się o błędnym adresie i jego zmiana nie będzie już możliwa. Stanie się tak w przypadku doręczenia przesyłki. Nie jesteśmy w stanie w tej sytuacji już nic zrobić. W takim przypadku źle zaadresowana przesyłka wróci do nadawcy, a ten będzie musiał pokryć koszty zwrotne za usługę kurierską. Zwykle wynoszą one dokładnie tyle samo, co cena za nadanie paczki. Jednak jeśli jeszcze nie zdążyłeś nadać przesyłki, zawsze możesz anulować swoje zamówienie i złożyć je ponownie z poprawnymi danymi adresowymi.
Jak widać, przeadresowanie przesyłek to nic trudnego, o ile zorientujemy się o tym fakcie w odpowiednim momencie. Dlatego też zalecamy dokładne sprawdzanie danych przed złożeniem zamówienia, aby uniknąć problemów logistycznych w przyszłości.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek