Reklamacja

Reklamacja

Proces mający na celu odzyskanie kosztów usługi lub ubezpieczenia z tytułu niewłaściwej realizacji usługi lub uszkodzenia przesyłki. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 30 dni.

Reklamacja

Nawet w najlepszej i sprawdzonej firmie kurierskiej może zdarzyć się wypadek, który spowoduje, że klient nie będzie zadowolony z usługi. Często są to sytuacje losowe, na które przewoźnik nie ma najmniejszego wpływu. Zaliczają się do nich między innymi uszkodzenia zawartości paczki podczas przewozu spowodowane brakiem odpowiedniego zabezpieczenia, zamknięcie trasy, którą miał zamiar jechać dostawca lub wypadki drogowe z udziałem kuriera. W takich sytuacjach warto znać swoje prawa w kwestii reklamacji usługi kurierskiej, za którą zapłaciliśmy.

Kiedy możemy składać reklamacje?

Reklamację możemy złożyć w wielu przypadkach. Zaliczają się do nich uszkodzenia zawartości paczki takie jak np. obtłuczenie bądź trwałe uszkodzenie sprzętu uniemożliwiające poprawne działanie lub wpływające na jakość produktu. Powodem do reklamacji usługi może być również zagubienie paczki spowodowane odklejeniem się listu przewozowego lub ubytek zawartości spowodowany kradzieżą. Reklamacji możemy się domagać w przypadku niedostarczenia przesyłki po upływie czasu ustalonego w regulaminie firmy. Tutaj warto nadmienić, że jeśli przesyłka nie trafiła do miejsca docelowego w ciągu 30 dni od daty spodziewanego terminu dostarczenia, uznawana jest za utraconą. Jeśli paczka została dostarczona z opóźnieniem, mamy prawo ubiegać się o zwrot kosztów transportu.

Bardzo ważne jest, aby po otrzymaniu przesyłki sprawdzić jej stan w obecności dostawcy. Jeśli widzimy, że karton jest uszkodzony, należy niezwłocznie zajrzeć do środka i zweryfikować, czy jego zawartość także nie ucierpiała. Jeśli uległa zniszczeniu, sporządź protokół szkód, podpisz go i zleć to samo kurierowi. W ten sposób będziesz uprawniony do złożenia reklamacji, a firma szybko podejmie odpowiednie działania. Gdy odkryjesz szkody już po zatwierdzeniu odbioru, złożenie reklamacji będzie trudniejsze, a wielu przypadkach niemożliwe. Również proces jej rozpatrywania może trwać o wiele dłużej.

Reklamacja nie przysługuje

Jeżeli przyjmiemy przesyłkę od kuriera i nie zgłosimy żadnych zastrzeżeń, firma, z której usług skorzystaliśmy, może odmówić nam reklamacji. Sytuacja nie dotyczy uszkodzeń widocznych dopiero po wnikliwym przeglądzie zawartości paczki, który może być utrudniony przy odbiorze przesyłki w drzwiach przy kurierze spieszącym się z kolejną dostawą.

Czas na złożenie reklamacji i niezbędne dokumenty

Reklamację najlepiej złożyć od razu, gdy zauważymy, że przesyłka została uszkodzona podczas transportu. Pisemnie mamy na to 7 dni od daty przyjęcia paczki. Termin ten może się różnić w zależności od firmy, dlatego warto zapoznać się z regulaminem dostępnym na stronie przewoźnika lub na epaka.pl. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 30 dni. W zależności od powodu reklamacji należy przygotować niezbędne dokumenty takie jak protokół sprzedaży, faktura za towar i potwierdzenie nadania przesyłki.

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.