Nawet w najlepszej i sprawdzonej firmie kurierskiej może zdarzyć się wypadek, który spowoduje, że klient nie będzie zadowolony z usługi. Często są to sytuacje losowe, na które przewoźnik nie ma najmniejszego wpływu. Zaliczają się do nich między innymi uszkodzenia zawartości paczki podczas przewozu spowodowane brakiem odpowiedniego zabezpieczenia, zamknięcie trasy, którą miał zamiar jechać dostawca lub wypadki drogowe z udziałem kuriera. W takich sytuacjach warto znać swoje prawa w kwestii reklamacji usługi kurierskiej, za którą zapłaciliśmy.
Reklamację możemy złożyć w wielu przypadkach. Zaliczają się do nich uszkodzenia zawartości paczki takie jak np. obtłuczenie bądź trwałe uszkodzenie sprzętu uniemożliwiające poprawne działanie lub wpływające na jakość produktu. Powodem do reklamacji usługi może być również zagubienie paczki spowodowane odklejeniem się listu przewozowego lub ubytek zawartości spowodowany kradzieżą. Reklamacji możemy się domagać w przypadku niedostarczenia przesyłki po upływie czasu ustalonego w regulaminie firmy. Tutaj warto nadmienić, że jeśli przesyłka nie trafiła do miejsca docelowego w ciągu 30 dni od daty spodziewanego terminu dostarczenia, uznawana jest za utraconą. Jeśli paczka została dostarczona z opóźnieniem, mamy prawo ubiegać się o zwrot kosztów transportu.
Bardzo ważne jest, aby po otrzymaniu przesyłki sprawdzić jej stan w obecności dostawcy. Jeśli widzimy, że karton jest uszkodzony, należy niezwłocznie zajrzeć do środka i zweryfikować, czy jego zawartość także nie ucierpiała. Jeśli uległa zniszczeniu, sporządź protokół szkód, podpisz go i zleć to samo kurierowi. W ten sposób będziesz uprawniony do złożenia reklamacji, a firma szybko podejmie odpowiednie działania. Gdy odkryjesz szkody już po zatwierdzeniu odbioru, złożenie reklamacji będzie trudniejsze, a wielu przypadkach niemożliwe. Również proces jej rozpatrywania może trwać o wiele dłużej.
Jeżeli przyjmiemy przesyłkę od kuriera i nie zgłosimy żadnych zastrzeżeń, firma, z której usług skorzystaliśmy, może odmówić nam reklamacji. Sytuacja nie dotyczy uszkodzeń widocznych dopiero po wnikliwym przeglądzie zawartości paczki, który może być utrudniony przy odbiorze przesyłki w drzwiach przy kurierze spieszącym się z kolejną dostawą.
Reklamację najlepiej złożyć od razu, gdy zauważymy, że przesyłka została uszkodzona podczas transportu. Pisemnie mamy na to 7 dni od daty przyjęcia paczki. Termin ten może się różnić w zależności od firmy, dlatego warto zapoznać się z regulaminem dostępnym na stronie przewoźnika lub na epaka.pl. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 30 dni. W zależności od powodu reklamacji należy przygotować niezbędne dokumenty takie jak protokół sprzedaży, faktura za towar i potwierdzenie nadania przesyłki.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek