Większość przewoźników ma w swoich regulaminach wyszczególnione towary, których nie można wysyłać. Dla wielu z nich takim towarem jest silnik spalinowy - bardzo delikatny, podatny na uszkodzenia, a przy tym ciężki. Z tego powodu znaczna część firm spedycyjnych unika jego wysyłki, po zestawieniu potencjalnych zysków ze stratami. DHL jest jedyną, która świadczy usługę transportu silnika spalinowego, co łączy się jednak z wieloma obostrzeniami, takimi jak konieczność bardzo precyzyjnego pakowania i przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz higieny. Poznaj szczegóły wysyłki silnika spalinowego w słowniczku pojęć epaka.pl.
Silnik spalinowy to dla wielu firm kurierskich trudny do transportu przedmiot, ze względu na swoje rozmiary i wagę. Zajmuje bardzo dużo miejsca zarówno w magazynie, jak i w samochodzie dostawczym kuriera. Ponadto jest nieporęczny, przez co jego wewnętrzny transport między sortowniami również jest utrudniony. Zazwyczaj klienci niedostatecznie dbają o jego wzorowe zabezpieczenie i nie liczą się z kosztami usunięcia wynikłych z tego powodu zniszczeń. Silnik spalinowy jest zatem bardzo ryzykownym elementem, który wymaga od firmy kurierskiej indywidualnego traktowania.
Silnik spalinowy składa się z setek niewielkich części, z których bardzo wiele jest podatnych na uszkodzenia wskutek wibracji czy uderzeń. Małe zębatki, precyzyjne urządzenia oraz bardzo dokładnie spasowane ze sobą elementy powodują, że jeden niefortunny upadek silnika spalinowego może zniszczyć go całkowicie. Jednak największym problemem dla większości firm spedycyjnych są płyny eksploatacyjne, nawet te obecne w bardzo niewielkiej ilości, umieszczone w tysiącach zakamarków zespołu napędowego. Wyciekające płyny mogą bowiem zabrudzić sąsiadujące paczki i wywołać ogromne straty zarówno dla firmy kurierskiej, jak i dla osoby zlecającej felerną przesyłkę silnika spalinowego. Straty bardzo często osiągają zawrotne sumy, gdyż wskutek wycieków ucierpieć może także podłoga w magazynie, bądź samochodzie dostawczym.
Taka sytuacja oznaczałaby dla firmy spedycyjnej ogromne koszty dodatkowe, spowodowane zatrzymaniem pracy danej jednostki na kilka godzin lub dni. W celu uniknięcia podobnych problemów, kurierzy wyłączają z transportu silniki spalinowe, traktując je jako towar wysokiego ryzyka. Inaczej jest w przypadku firmy DHL, która wyszła naprzeciw oczekiwaniom klientów. Wystarczy umieścić silnik na standardowej palecie Euro o wymiarach 120 x 80 cm i bardzo dokładnie spakować osuszoną jednostkę silnikową z usuniętymi płynami eksploatacyjnymi. Każdy wystający element powinien być bardzo dokładnie oznaczony i zabezpieczony, a płyny eksploatacyjne całkowicie usunięte. Dlatego zaleca się wysyłkę silników fabrycznie nowych, które nie zostały jeszcze napełnione olejem oraz innymi płynami. Na platformie epaka.pl poznasz na bieżąco cenę wysyłki silnika spalinowego. Wystarczy podać wagę i wymiary, wybrać firmę kurierską, a także ewentualne opcje dodatkowe.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek